ضخیم کردن مو ها

چگونه مو‌های خود را ضخیم‌تر کنیم؟

 با رژیم غذایی متعادل به رشد مو‌های خود کمک کنید:

تغذیه صحیح نیز یک درمان مهم ریزش مو است. مو‌های شما برای رشد به پروتئین نیاز دارند بنابراین مطمئن شوید که پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت می‌کنید و این پروتئین از منابع سالم مانند گوشت بدون چربی و تخم مرغ تأمین می‌شود. این فقط مو‌های روی سر شما نیستند که از درمان‌های رشد مو سود می‌برند. ویتأمین B۶ یک ویتأمین ضروری برای ریزش مو است و در صورت عدم مصرف به موقع ویتأمین‌های رشد مو درمان‌های رشد مو به تعویق می‌افتد.  غذا‌های غنی از ویتأمین B۶ عبارتند از: گوشت بدون چربی، ماهی، عدس، موز، آجیل و لوبیا. مکمل‌های ویتأمین رشد مو نیز برای درمان ریزش مو موجود است.

 از مکمل استفاده کنید:

مکمل‌های ویتأمین C رشد مو نیز از ویتأمین‌های مهم ریزش مو هستند. بسته به شدت علائم ریزش مو و اینکه می‌خواهید درمان رشد مو تا چه حد پیش رود مکمل‌های ویتأمین C ریزش مو را می‌توان به صورت خوراکی یا موضعی مصرف کرد. سایر ویتأمین‌هایی را که می‌توانید برای سلامت مو مصرف کنید شامل روی، بیوتین و مکمل‌های رشد مو ویتأمین E است. بسیاری پزشکان برای درمان‌های ریزش مو یک رژیم مکمل ویتأمین رشد مو را برای بهترین نتیجه توصیه می‌کنند.

 به شامپوی خود توجه کنید:

همه ما هر روز مو‌های خود را می‌شوییم اما پزشکان پوست و مو  پیشنهاد می‌کنند که مو‌های خود را هر روز نشویید. ریزش مو توسط آنزیم‌های موجود در پوست سر ایجاد می‌شود و درمان‌های رشد مو می‌توانند در صورت شستشوی بیش از حد مو رشد مو را کاهش دهند. هنگامی که مو‌های خود را می‌شویید مطمئن شوید با شامپویی که برای مو‌های خشک یا آسیب دیده طراحی شده است آن‌ها را شست و شو می‌دهید. برای افزایش تراکم مو حتماً از نرم‌کننده استفاده کنید.  استفاده از گزینه‌های شامپوی ضخیم‌کننده رشد مو نیز هنگام تلاش برای داشتن مو‌های سالم مفید است. این شامپو‌ها معمولاً حاوی مواد طبیعی هستند که به مو‌ها کمک می‌کنند تا براق‌تر و درخشان‌تر به نظر برسند.  بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند حداقل سه بار در هفته از شامپو‌های رشد مو استفاده کنند که در بلند شدن مو‌ها مؤثر هستند.  برای گرفتن بهترین نتیجه سعی کنید از شامپو‌هایی استفاده کنید که به طور خاص برای تقویت رشد مو طراحی شده‌اند.

مو‌های خود را مرتباً کوتاه کنید:

در صورتی که مو‌ها به‌طور مرتب در هنگام مشاهده نوک‌های شکاف شده کوتاه شوند رشد مو‌ها تسریع می‌شود. کوتاه کردن مو همچنین باعث می‌شود مو‌ها پرتر به نظر برسند و علائم ریزش مو را کاهش می‌دهند. اگر مو به طور منظم کوتاه نشود مو نازک‌تر می‌شود و درمان رشد مو کمتر مؤثر است. در این مورد درمان‌های رشد مو باید با کوتاه کردن مو همراه شود تا بهترین نتیجه را از محصولات رشد مو به دست‌آورید. شما می‌توانید نحوه کوتاه کردن مو‌ها را در خانه یاد بگیرید یا به آرایشگاه مراجعه کنید.

 ورزش کنید:

نه تنها ورزش می‌تواند به کاهش استرس کمک کند بلکه ریزش مو نیز می‌تواند با رشد مجدد مو کند شود. ورزش به رشد سریع و ضخیم مو کمک می‌کند زیرا فولیکول‌های مو با درمان‌های رشد مجدد مو تقویت می‌شوند. ورزش همچنین علائم طاسی را کاهش می‌دهد بنابراین توصیه می‌شود از درمان‌های رشد مو همراه با تمرینات رشد مو استفاده شود. ورزش منظم می‌تواند به رشد بیشتر و پرتر شدن مو‌ها کمک کند بنابراین فراموش نکنید که درمان رشد مو را در کنار تمرینات رشد مو برای درمان ریزش مو که بهترین نتیجه را به همراه دارد انجام دهید.

خواب کافی داشته باشید:

نخوابیدن کافی می‌تواند باعث رشد کند مو شود. برای تحریک رشد مو مو‌ها باید با سرعت طبیعی خود رشد کنند بنابراین مهم است که ۶ تا ۸ ساعت خواب با کیفیت در شب داشته باشید. خواب باکیفیت نیز استرس را کاهش می‌دهد و در صورت عدم استرس مو‌ها کمتر دچار ریزش می‌شوند.

از چه روغن‌هایی برای رشد مو استفاده کنیم؟

روغن رزماری:

رزماری گیاهی است که در گذشته برای درمان ریزش مو و ضخیم شدن مو مورد استفاده بوده است. ضخیم شدن مو با روغن رزماری با تحریک فولیکول‌های مو به رشد مو‌ها ضخیم‌تر و پرتر می‌شود. از روغن رزماری می‌توان برای تحریک رشد مو و کاهش ریزش مو استفاده کرد. برای گرفتن بهترین نتیجه  یک یا دو بار در هفته از مقدار کمی اسانس رزماری روی پوست سر خود به عنوان بخشی از روال رشد مو استفاده کنید.

 روغن نعناع:

نعناع فلفلی گردش خون سالم پوست سر را تحریک می‌کند. گردش خون سالم از شوره سر جلوگیری می‌کند و باعث ایجاد قفل‌های سریع‌تر و سالم‌تر می‌شود که پرتر و ضخیم‌تر هستند. برای گرفتن بهترین نتیجه سعی کنید از یک یا دو قطره روغن نعناع در شامپو خود استفاده کنید.

نتیجه‌گیری:

درمان‌های رشد مو تنها یک یا دو دقیقه از زمان شما را در روز می‌گیرد اما درمان رشد مو به مرور زمان افزایش می‌یابد و اگر از مو‌ها به طور منظم مراقبت شود مو‌ها سریع‌تر رشد می‌کنند و ضخیم‌تر رشد خواهند کرد. برای رشد مجدد مو که می‌تواند ماندگاری طولانی داشته باشد این نکات را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

پاسخ دهید