چگونه مخاط دهانه رحم را بررسی کنیم ؟

چگونه مخاط دهانه رحم را بررسی کنیم؟

مخاط دهانه رحم توسط غدد موجود در دهانه رحم و اطراف آن ترشح می‌شود. تغییرات هورمونی در طول چرخه باروری فرد میزان و قوام این مخاط را تغییر می‌دهد. مخاط دهانه رحم ممکن است مایعات دهانه رحم یا ترشحات تخمک‌گذاری نیز نامیده شود. کار مخاط دهانه رحم دو دسته است. در بیشتر مواقع از ورود موادی مانند کثیفی، میکروب‌ها یا اسپرم‌ها از طریق دهانه رحم به داخل رحم جلوگیری می‌کند و در زمانی که تخمک‌گذاری اتفاق می‌افتد به تولید مثل و به انتقال اسپرم از طریق دهانه رحم به داخل رحم کمک می‌کند تا لقاح احتمالی تخمک را تسهیل کند. شما می‌توانید این را با بررسی و ردیابی تغییرات مخاط دهانه رحم پیش‌بینی کنید. برای انجام این کار ترشحات واژن خود را نگاه یا لمس کنید تا قوام و رنگ آن را مشخص کنید. اگر خیلی آبکی و کشدار باشد و شبیه سفیده تخم مرغ خام باشد احتمالاً به زودی تخمک‌گذاری خواهید کرد و مخاط دهانه رحم بارور نامیده می‌شود. اگر می‌خواهید باردار شوید تا زمانی که مخاط دهانه رحم ترشح می‌شوند رابطه جنسی برقرار کنید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم مخاط خود را بررسی می‌کنند سریع‌تر باردار می‌شوند. این به این دلیل است که شما متوجه می‌شوید که در چه زمانی  از چرخه خود قرار دارید و تخمک‌گذاری کی اتفاق می‌افتد. به علاوه دانستن اینکه بدن شما چگونه کار می‌کند می‌تواند حس خوبی در شما ایجاد کند.

تخمک‌گذاری و مخاط دهانه رحم چه ارتباطی به یکدیگر دارند؟

تغییرات مخاط دهانه رحم می‌تواند به شما هشدار دهد که بدن شما در حال تخمک‌گذاری است بنابراین شما درست قبل از تخمک‌گذاری متوجه خواهید شد. این اطلاعات می‌تواند به شما در زمان رابطه جنسی برای بارداری کمک کند. با نزدیک شدن به زمان تخمک‌گذاری مخاط دهانه رحم شما از قوام غیر سازگار با اسپرم به انواع بارورتر تغییر می‌کند. در حالی که بدن هر کس متفاوت است اما تغییرات کلی مخاط دهانه رحم که با آن روبرو می‌شوید عبارتند از:

  •  مرطوب و آبکی
  • حالت خشک و چسبنده
  •  غلیظ مانند سفیده تخم مرغ

چگونه مخاط دهانه رحم خود را بررسی کنیم؟

اول از همه دستان خود را بشویید و با نشستن روی توالت، چمباتمه زدن یا‌ ایستادن یک موقعیت راحت پیدا کنید. یک پا را روی لبه وان، صندلی توالت یا صندلی به سمت بالا ببرید. یک انگشت را به داخل واژن خود برده و مراقب باشید که خود را نخارانید. انگشت خود را از واژن بیرون بیاورید و قوام مخاطی که پیدا کردید را مشاهده کنید. این کار را با نگاه کردن به مخاط و چرخاندن چیزی که بین دو انگشت پیدا می‌کنید معمولاً انگشت شست و اشاره انجام دهید. سعی کنید انگشتان خود را به هم فشار دهید و سپس به آرامی آن‌ها را از هم جدا کنید. اگر چیزی که پیدا می‌کنید چسبناک به نظر می‌رسد احتمالاً هنوز تخمک‌گذاری نکرده‌اید. اگر چیزی که می‌یابید خامه‌ای می‌باشد ممکن است تخمک‌گذاری در راه باشد. اگر چیزی که پیدا می‌کنید مرطوب، آبکی و کمی کشدار باشد تخمک‌گذاری به احتمال زیاد نزدیک است. این زمان خوبی برای شروع رابطه جنسی است. اگر چیزی که پیدا می‌کنید خیلی مرطوب است و شبیه سفیده تخم‌مرغ خام می‌باشد مخاط دهانه رحم شما بسیار بارور است. تخمک‌گذاری دقیقاً در گوشه و کنار است و اکنون زمان‌ایده‌آل برای مقاربت جنسی است.

پاسخ دهید