مراقبت های پوست بعد از لایه برداری

جوانسازی پوست

لایه برداری روشی رایج برای پاکسازی پوست، از بین بردن سلول های مرده، محو کردن جای جوش و شاداب و براق کردن پوست استاما باید توجه داشته باشید که انجام بیش از حد این عمل یا انجام ندادن مراقبت های پوست بعد از لایه برداری ممکن است باعث بروز آسیب های جدی شود.

به همین دلیل در این مطلب می خواهیم برایتان توضیح دهیم که بعد از استفاده از کرم لایه بردار چه کنیم و چگونه خشکی، قرمزی یا پوسته ریزی پوست را به راحتی برطرف نماییمپس پیشنهاد می کنیم تا انتهای آن با ما همراه باشید.

بعد از استفاده از کرم لایه بردار چه کنیم؟

در ابتدا باید بدانید که لایه برداری یک روتین هر روزه نیست و تاثیرات آن نیز یک تا دو ماه بعد مشخص خواهند شدتوصیه می کنیم برای این کار از بهترین کرم لایه بردار پوست صورت استفاده کنید و با توجه به نوع پوستتان آن را در فواصل معین انجام دهید تا به نتیجه مورد نظر خود برسید.

اگر برای اولین بار می خواهید از کرم لایه بردار استفاده کنید، مقدار کمی از آن را روی قسمت کوچکی از پوست صورتتان تست کنید؛ اگر بعد از سه روز دچار التهاب، تحریک یا سوزش نشدید می توانید طبق دستورالعمل محصول از آن برای کل صورت استفاده کنید.

اما باید بدانید که بعد از استفاده از کرم لایه بردار چه کنیم تا ضمن جلوگیری از آسیب دیدن پوست، نتیجه خوبی را از عمل لایه برداری کسب نمایید.

به پوستتان دست نزنید

با انجام عمل لایه برداری به تدریج پوست مرده شروع به ریختن می کند، در این مرحله باید اجازه دهید این اتفاق به صورت طبیعی بیفتد و از لمس پوست یا کندن و خراشیدن آن جداً خودداری کنیددر غیر اینصورت ممکن است باعث ایجاد زخم و اسکارهای ناخوشایند روی پوستتان بشوید.

از مرطوب کننده استفاده کنید

موثرترین راه برای درمان خشکی پوست بعد از لایه برداری استفاده از کرم و پماد مرطوب کننده استدر دو روز اول پس از درمان، یک مرطوب کننده بدون عطر و ضد حساسیت را بدون مالش، روی پوستتان بزنیدالبته گاهی نیاز است که در طول روز چندین بار یک لایه ضخیم از مرطوب کننده را روی صورتتان قرار دهید.

ضد آفتاب بزنید

یکی از کاربردهای لایه برداری پوست برای از بین بردن لک های تیره و ترمیم پوست آسیب دیده استاما به خاطر داشته باشید که پس از این کار پوست شما بسیار آسیب پذیر بوده و باید به کمک یک ضد آفتاب با SPF بالاتر از 30 از آن محافظت نمایید.

آب زیاد بنوشید

نوشیدن آب تاثیر زیادی برای درمان خشکی پوست بعد از لایه برداری دارداین کار کمک می کند تا پوست شما هیدراته بماند و بتواند رطوبت مورد نیاز خود را دریافت نماید.

سیگار نکشید

در میان مراقبت های پوست بعد از لایه برداری باید به این نکته هم اشاره کنیم که بهتر است مصرف سیگار و دخانیات را کنار گذاشته یا محدود کنیدچرا که نیکوتین به پوست حساس شما در این مرحله آسیب خواهد رساند.

از تمرینات سنگین و سونا دوری کنید

افزایش گردش خون در صورت می تواند موجب گرم شدن پوست، خارش، قرمزی، سوزش و دیگر عوارض جانبی آزاردهنده شودپس طی چند روز اول بعد از لایه برداری از ورزش سنگین، سونای خشک و مرطوب و حتی حمام آب داغ خودداری کنید.

مراقبت های پوست بعد از لایه برداری

  • از مصرف کرم های رنگدانه دار یا انجام آرایش سنگین پرهیز کنید.
  • برای رفع قرمزی پوست بعد از لایه بردار از کانسیلر استفاده نکنید؛ چرا که این کار صدمه بیشتری به پوستتان می زند.
  • برای شستشوی صورت از شوینده مخصوص با فرمولاسیون ملایم استفاده کرده و آن را زیاد روی پوستتان ماساژ ندهید.
  • با پوستتان با ملایمت رفتار کرده و حوله را روی صورتتان نکشید.

درمان پوسته پوسته شدن صورت بعد از لایه برداری

همانطور که قبلاً اشاره کردیم بعد از لایه برداری پوست، ریختن پوست های مرده بسیار طبیعی و نشان دهنده تاثیرگذار بودن لایه بردار استبا این حال اگر به دنبال روش درمان پوسته پوسته شدن صورت بعد از لایه برداری هستید، می‌توانید از یک سرم رطوبت رسان استفاده کنیداین محصولات به دلیل ریز مولکول بودن، با سرعت به عمق پوست نفوذ می‌کنند و اثربخشی بیشتری خواهند داشت.

رفع قرمزی پوست بعد از لایه بردار

در صورتی که پوست حساسی داشته باشید ممکن است به لایه بردار واکنش نشان داده و قرمز شوداگر این سرخی خفیف بود نیازی نیست برای رفع قرمزی پوست بعد از لایه بردار کار خاصی انجام دهیداما در صورت سرخی زیاد، احساس درد و خارش یا بروز جوش، حتماً استفاده از لایه بردار را قطع کرده و به پزشک مراجعه نمایید.

چه افرادی می توانند از کرم لایه بردار استفاده کنند؟

اگر پوستتان کدر و بی حال شده یا از وجود جوش، آکنه و دانه های سرسیاه روی آن کلافه شده اید، می توانید به کمک کرم لایه بردار متناسب با نوع پوستتان این مشکلات را تا حد زیادی برطرف نماییداین محصولات برای رفع لک و تیرگی و روشن تر کردن رنگ پوست نیز تاثیر بسزایی دارند.

البته دقت داشته باشید که استفاده از کرم لایه بردار روی پوست های دارای زگیل، تبخال، جوش های چرکی و دردناک، زخم یا … ممنوع استبنابراین اگر قصد مصرف لایه بردار را دارید، بهتر است آن را به زمانی موکول کنید که وضعیت پوستتان بهبود یافته باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره درمان خشکی پوست بعد از لایه برداری و دیگر نکات ضروری که پس از لایه برداری پوست صورتتان باید رعایت کنید صحبت کردیمبه خاطر داشته باشید که در این مرحله پوست شما بسیار آسیب پذیر بوده و باید از هر گونه تحریک آن خودداری نمایید.

به طور کلی لایه برداری روش مناسبی برای بهبود وضعیت پوست و پاکسازی آن استالبته این کار ممکن است باعث بروز پوسته شود که برای درمان پوسته پوسته شدن صورت بعد از لایه برداری نیز می توانید از مواردی که در این مقاله بیان کردیم استفاده نمایید.

پاسخ دهید