تزریق ژل بهتره یا چربی ؟

تزریق ژل یا چربی کدوم بهتره؟

تزریق ژل و چربی

با افزایش سن خیلی از ماها شاهد کاهش حجم صورت و در نهایت هم تشکیل چین و چروک روی سطح پوست هستیم. اگه شما به دنبال تقویت کانتور گونه‌، پرکردن گودی‌ چشم، یا درمان خطوط صورتتون هستین حتما در مورد روش‌های تزریق ژل یا چربی شنیدین. همانطور که در متن هم به اون اشاره کردم برای رفع مشکلات پوستی امروزه روش‌های مختلفی ابداع شده. یکی از این روش های مفید برای از بین بردن مشکلات پوستی تزریق چربیه که به اون پیوند چربی و یا انتقال چربی هم می‌گن. در این روش پزشک از نواحی خاص بدن که مقدار چربی بیشتری داره مقداری چربی بر می‌داره و به بخش‌هایی از صورت بیمار انتقال می‌ده. در نهایت هم با این روش معمولا حجم مناسب و دائمی در پوست صورت بیمار ایجاد می‌شه.
روش دیگه ای که معمولا متخصصان برای رفع مشکل پوستی از اون استفاده می‌کنن هم روش تزریق ژل یا همون فیلر گونه است. البته خوب با وجود محبوبیت بالایی که این روش داره اما نمی‌تونیم از عوارض جانبی که این روش برای بیمار ایجاد می‌کنه چشم‌پوشی کنیم. در نهایت اگه شما هم عاشق ظاهری هستین که تزریق ژل برای صورت ایجاد می‌کنه اما از مراجعه مکرر به مطب پزشک خسته شدین و یک یا دو وجب چربی اضافی هم توی بدنتون دارین که بدتون نمی‌آد اون‌ها رو هم از دست بدین به نظرم تزریق چربی برای شما بهترین انتخابه. حالا بیان و در ادامه این متن بیشتر به جزئیات این روش درمانی بپردازیم. البته مطمئنا تا این قسمت شما عزیزان به خوبی متوجه شدین که بین تزریق ژل یا چربی کدوم روش رو برای درمان خودتون انتخاب کنین.

تزریق چربی چطوری باعث رفع مشکلات پوستی ما می‌شه؟

بزارین در اول کار به شما اینطوری بگم که تزریق چربی یک راه حل طولانی مدت برای رفع مشکل کاهش حجم صورت بیماره. در نهایت متخصصان حتی می‌تونن از مقدار بسیار کم چربی هم برای رفع مشکلات و در نهایت جوانسازی بیماران خودشون استفاده کنن. نحوه کار در روش درمانی تزریق چربی به این صورته که ابتدا پزشک مقدار مشخصی از چربی بدن بیمار رو برمی‌داره. این چربی از بافت‌ باسن، ران‌ها، شکم و یا هر ناحیه دیگه‌ای از بدن خود بیمار تهیه می‌شه. پس از لیپوساکشن( مکش چربی از بدن بیمار)، چربی‌ها در یک دستگاه سانتریفیوژ قرار داده می‌شن. با این کار پزشک سعی می‌کنه تا چربی ها رو از مایعات بدن جدا کنه. در نهایت یک بافت متعادل از چربی بعد از اجرای مرحله سانتریفیوژ بدست می‌آد. در آخر هم پزشک این بافت چربی رو به بافت های صورت که دچار تحلیل شدن تزریق می‌کنه. استخوان گونه، زیر چشم یا در مناطقی که مقدار چین و چروک بیشتر هست معمولا نیاز به تزریق چربی احساس می‌شه.

چرا باید از روش تزریق چربی استفاده کنیم؟

تزریق چربی چین‌های عمیق و خطوط لبخند رو پر می‌کنه. همچنین در اغلب موارد هم نتیجه بهتری نسبت به پرکننده‌های پوستی مثل ژل برای بیماران داره. در نهایت معمولا پزشک از این روش تزریق چربی در موقعیت های زیر بیشتر استفاده می‌کنه.
برای داشتن ظاهری جوان‌تر و حجم دادن به گونه‌ها
برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت
کمک به سفت شدن پوست
از بین بردن پوست چروک در ناحیه صورت و گردن
کک به التیام دست‌های چروک شده و جوانسازی اون‌ها
برای پر کردن بافت اسکار ( جای زخم)
پوست اطراف چشم را شاداب‌تر کردن
برای بازیابی کانتورهای شقیقه، گونه، ابرو و فک
برخلاف تزریق ژل، تزریق چربی به طور کامل با بدن بیماران سازگاره در نتیجه معمولا بیماران بعد از اجرای این روش با مشکلاتی مثل دفع بافت پیوندی و یا بروز واکنش‌های آلرژیک مواجه نمی شن. پس به راحتی بیمار می‌تونه بین تزریق ژل یا چربی بهترین انتخاب رو انجا بده.

دوره نقاهت در روش تزریق چربی چقدره؟

به طور معمول دوره ریکاوری برای تزریق چربی حدود یک هفته‌ست. اما به هر حال مدت زمان ریکاوری بسته به مقدار چربی برداشته شده از بدن بیمار می‌تونه کاملا متفاوت باشه. در نهایت بیمار بعد از تزریق چربی ممکنه مقداری تورم در بخش‌هایی که تزریق انجام شده احساس کنه و یا برای چند هفته در ناحیه‌ای که لیپوساکشن انجام شده احساس درد داشته باشه.

نتایجی که می‌تونه یک عمر ماندگار باشه

تزریق ژل به طور قابل توجهی ارزان‌تر از تزریق چربیه اما برای کسب نتایج مناسب در این روش بیمار باید به طور مداوم به پزشک مراجعه کنه اما در تزریق چربی بیمار نیازی به مراجعه مکرر به پزشک نداره. این مورد خوش یکی از بزرگترین مزایای تزریق چربیه. در نتیجه تزریق چربی یک راه حل دائمی یا تقریباً دائمیه. نتایج تزریق چربی آنی و قابل حسه در نتیجه به جراح شما این توانایی را می‌ده که عمل تزریق چربی رو به بهترین نحو انجام بده.

چه کسانی می‌تونن از این روش استفاده کنن؟

تزریق چربی راه حل خوبی برای درمان طیف وسیعی از انسان‌هاست. بیماران مبتلا به آسیب بافتی یا کاهش حجم چربی صورت کاندیدای عالی برای انتقال چربی هستن. در نهایت اکثر بیمارانی که می‌خوان گونه‌های فرورفته، فرورفتگی چشم‌ها و یا چین و چروک‌ها، خطوط ریز و زخم‌های آکنه را پر کنن می‌تونن از این روش استفاده کنن.

اگر قبلاً تزریق ژل  انجام دادیم آیا باز هم می‌تونیم تزریق چربی رو انجام بدیم؟

بیمارانی که تزریق ژل داشتن هنوز هم می‌تونن تزریق چربی رو انجام بدن. در واقع این روش در کنار تزریق ژل می‌تونه نقش تکمیل کننده رو داشته باشه و پزشک به راحتی بتونه قالب چهره شما رو تشخیص بده. اگه در حال تزریق ژل انجام دادین می‌تونین به سادگی منتظر بمونین تا نتایج تزریق ژل به طور کامل محو بشه یا آنها رو با تزریق مواد آنزیمی کاملا از بین ببرین.

آیا تزریق چربی خطرناکه؟

به طور قطع کسانی که بین تزریق ژل یا چربی در تردید هستن ممکنه براشون سوال ایجاد بشه که آیا اصلا تزریق چربی خطرناک هست یا نه؟ به هر حال در زمان اجرای هر روش جراحی امکان بروز برخی خطرات مثل عفونت وجود داره. اما شما با انتخاب مراکز درمانی تخصصی می‌تونین میزان خطر رو در این روش درمانی تا حد قابل توجهی کاهش بدین. در اغلب موارد ممکنه بیمار در دو هفته اول بعد از انجام لیپوساکشن مقداری تورم، حساسیت یا کبودی جزئی در محل برداشتن چربی تجربه کنه اما این عوارض به زودی باید فروکش کنه. گاهی هم ممکنه بیمار در صورت خودش شاهد بروز کبودی، درد باشه اما به طور قطع این عوارض جزئی و موقتی هستن.

پاسخ دهید