آشنایی با کاندوم زنانه

آشنایی با کاندوم زنانه

کاندوم زنانه

کاندوم زنانه یکی از انواع پوشش‌های پلاستیکی به شمار میره که برای جلوگیری از رسیدن اسپرم به رحم مورد استفاده قرار می‌گیره. بسیاری از خانم‌ها برای جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی و بارداری، کاندوم‌های زنانه رو استفاده می‌کنن. این نمونه کاندوم‌ها باید درون واژن قرار بگیرن و عوارضشون خیلی کمه. کاندوم‌های زنانه به عنوان بهترین روش پیشگیری بارداری شناخته میشن که در این چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از خانم‌ها قرار گرفتن. در این روش مثل کاندوم‌های مردانه احتمال وارد شدن مایع منی به درون رحم صفره و خانم‌ها در برابر بیماری‌های مقاربتی در امان می‌مونن.

کاربرد کاندوم های زنانه

 برای استفاده از کاندوم زنانه باید کاربردی که این کاندوم داره رو به خوبی بشناسین. هر یک از کاندوم‌های زنانه مانند کاندوم‌های مردانه اجازه نمیدن که آلت جنسی آقایون با واژن خانم‌ها ارتباط مستقیم داشته باشه. به همین دلیل می‌تونیم بگیم یکی از مهمترین کاربردهای این کاندوم جلوگیری از بیماری‌های سیفلیس، ایدز و … هست. همچنین یکی دیگه از کاربردهای مهم این کاندوم جلوگیری از بارداری هست. همراه با روش‌های دیگه مانند قرص ضد بارداری شما می‌تونین از این کاندوم استفاده کنین. به دلیل طراحی خاصی که این کاندوم داره بیشتر به خانم‌هایی توصیه میشه که دارای حساسیت زیادی هستن.

شکل کاندوم زنانه

 شکل کاندوم زنانه مثل یک تیوپ باریک و بلنده. جنس لاتکس رو برای تولید این کاندوم به کار می‌گیرن. البته پلی یورتان یا پلی اوریتان به عنوان دیگر جنس‌هایی هستن که برای تولید کاندوم مورد نظر به کار گرفته می‌شن. برای طراحی این کاندوم به جای استوانه کاندوم مردانه، عرض بیشتری رو در نظر می‌گیرن. این عرض کمک می‌کنه تا لبه‌های واژن به خوبی پوشش داده بشه. این وسیله پیشگیری مخصوص خانم‌ها برای پوشش کلیتوریس رو داره. طراحی پایه کاندوم‌های زنانه شبیه حلقه هست که در قسمت پایین قرار می‌گیره. شما با استفاده از پایه و حلقه می‌تونین کاندوم رو به وسیله انگشت درون واژن قرار بدین. کاندوم‌های زنانه در اندازه‌ها و بسته‌بندی‌های گوناگون طراحی میشن. خانم‌ها می‌تونن بر اساس نیاز و همچنین فرم دستگاه تناسلیشون این کاندوم‌ها رو انتخاب کنن.

بهترین مدل کاندوم های زنانه

 اگه قصد خرید کاندوم زنانه رو دارین باید بهترین نوع کاندوم رو بشناسین. هر یک از کاندوم‌ها که به درستی تولید شده باشن برای محافظت کردن از بیماری‌های جنسی و همچنین جلوگیری از بارداری مناسب هستن. برای اینکه بهترین کاندوم‌های زنانه را انتخاب کنین باید برندهای معتبر و با سابقه این محصول رو بشناسین. کاندوم‌های زنانه باید مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا قرار بگیرن. در نهایت می‌تونیم بگیم بهترین نوع کاندوم برای خانم‌ها محصولی هست که طبق نیازهای جنسی و پوست خانم‌ها انتخاب بشه. بهتره زمان خرید کاندوم‌های زنانه راهنمای بسته‌بندی رو بررسی کنین.

روش استفاده از کاندوم زنانه

 جهت استفاده از کاندوم‌های زنانه باید روش قرار دادن کاندوم زنانه در واژن رو بدونین. اگه تا حالا از تامپون در دوره پریودی استفاده کردین باید بدونین که استفاده از کاندوم‌های زنانه تقریبا شبیه تامپون هست. شاید بار اول یا دوم جهت استفاده از کاندوم‌های زنانه احساس خوبی نداشته باشین اما با تکرار کردن این کار مهارت لازم رو به دست میارین. مهم‌ترین نکته برای استفاده از کاندوم‌های زنانه اینه که بعد از هر رابطه جنسی باید یک کاندوم جدید مورد استفاده قرار بگیره. زمان باز کردن بسته‌بندی کاندوم باید مراقب باشید تا آسیبی به بدنه وارد نشه. کاندوم‌های زنانه قبل از هر نوع برخورد با آلت مردانه باید درون واژن قرار بگیرن. برای گذاشتن کاندوم‌های زنانه باید دراز بکشید یا پاتون رو روی صندلی بزارید. حلقه ضخیم رو به درون واژن بفرستین و حلقه نرم که انعطاف پذیرتر هست رو به سمت دهانه واژن بزارین. حلقه ضخیم با استفاده از دو انگشت به درون واژن فشار داده می‌شه.

روش خارج کردن کاندوم های زنانه

 روش خارج کردن کاندوم زنانه بسیار آسان هست. شما با گرفتن حلقه بیرونی و همچنین چرخوندن حلقه به آرومی می‌تونین کاندوم رو از واژنتون در بیارین. فقط باید مراقب باشین مایع منی زمان بیرون کشیدن کاندوم درون واژن نریزه. حتما کاندوم را در دستمال کاغذی بپیچین و به سطل آشغالی بندازین. طبق آمارهایی که وجود داره کاندوم‌های زنانه نسبت به کاندوم‌های مردانه اثرگذاری کمتری دارن. ۲۱ درصد از خانم‌هایی که این نمونه کاندوم‌ها را استفاده می‌کنن در سال اول استفاده، باردار شدن. بنابراین باید در مورد تمامی نکات ایمنی این کاندوم اطلاعات کافی کسب کنین و سپس کاندوم رو بخرین.

پاسخ دهید