چه محرک‌هایی باعث گرفتگی عضلات پا می‌شوند؟

چه محرک‌هایی باعث گرفتگی عضلات پا می‌شوند؟

مصرف داروهای ادرار آور:

داروهای ادرارآور با دفع نمک از بدن و مصرف مایعات فشار خون را کاهش می دهند. یک رژیم کم کربوهیدرات فشار خون بالا را برای بسیاری از افراد بهبود می‌بخشد که در برخی موارد برای کاهش مصرف دارو کافی است. اگر هنوز نیاز به مصرف دارو برای فشار خون بالا دارید تغییر به دسته دیگری از داروهای ضد فشار خون ممکن است کمک کند.

نشستن بیش از حد:

یک روز طولانی پشت میز نشستن بدون استراحت برای قدم زدن، یک ماشین سواری طولانی، یک پرواز طولانی با هواپیما همه اینها ممکن است به طور بالقوه به گرفتگی عضلات شبانه کمک کنند. نشستن بیش از حد طولانی ماهیچه های ساق پا را سفت می کند. مطمئن شوید که به طور منظم برای حرکت و کشش در طول روز ورزش می‌کنید.

تلاش زیاد:

 فعالیت ورزشی یک محرک شناخته شده است اما اینکه چرا دقیقاً فقط در برخی از ورزشکاران باعث گرفتگی عضلات می شود هنوز مورد بحث است. اگر قصد دارید فعالیت بدنی زیادی داشته باشید به مکمل های منیزیم و نمک توجه بیشتری داشته باشید یا با آب معمولی یا آب معدنی هیدراته بمانید و قبل از ورزش و خوابیدن حرکات کششی انجام دهید.

سفر:

 مسافرت اغلب مستلزم نشستن زیاد در هواپیما یا اتومبیل، خطر کم‌آبی بدن و مصرف الکل است. توجه به مصرف نمک، سطوح منیزیم، هیدراتاسیون کافی و کشش ممکن است به ویژه برای جلوگیری از گرفتگی عضلات پا در طول سفر بسیار مهم باشد.

کافئین:

قهوه یک محرک عضلانی شناخته شده است. مطالعات نشان داده اند که نیروی انقباض ماهیچه های اسکلتی را افزایش می دهد. در طول دو دهه گذشته بسیاری از مطالعات نقش کافئین را در بهبود قدرت عضلانی، افزایش استقامت و افزایش عملکرد در ورزشکاران رقابتی بررسی کرده‌اند. تعدادی از مطالعات تنوع زیادی در فردی پیدا کرده‌اند که احتمالاً مربوط به ژن‌ها است. در حالی که برخی ممکن است متوجه شوند که این کار باعث بهبود عملکرد عضلات آنها می شود برخی دیگر ممکن است متوجه شوند که عملکرد ماهیچه های آنها را ضعیف می کند. کافئین همچنین یک ادرارآور طبیعی است و باعث افزایش هدر رفتن نمک توسط کلیه ها و سایر مواد معدنی می شود.

پاسخ دهید