ویتامین برای دوران بارداری

در دوران بارداری از کدام ویتامین‌ها استفاده کنیم؟

اسید فولیک:

شاید مهم‌ترین ماده تشکیل دهنده یک ویتامین قبل از تولد اسید فولیک باشد ویتامینی که می‌تواند به جلوگیری از نقایص مادرزادی مغز و ستون فقرات (به نام نقایص لوله عصبی با شایع‌ترین آن‌ها به نام اسپینا بیفیدا) کمک کند. بسیاری از ویتامین‌های دوران بارداری حاوی ویتامین‌های بیشتری هستند که خوب است. به این دلیل که اسید فولیک موجود در مکمل‌ها راحت‌تر از فولات جذب بدن ما می‌شود. در حالی که بسیاری از ویتامین‌ها حاوی متیل فولات هستند اما ممکن است توسط برخی افراد راحت‌تر جذب شود. البته که به اندازه کافی مورد مطالعه قرار نگرفته است تا با اطمینان بدانیم که از نقص لوله عصبی جلوگیری می‌کند یا خیر.

 آهن:

ویتامین‌های دوران بارداری با آهن باید در اولویت قرار گیرند. اکنون که باردار هستید دو برابر بیشتر از این ماده معدنی برای ساختن خون اضافی برای مراقبت از کودک خود نیاز دارید. زنان باردار باید روزانه آهن دریافت کنند.

 کلسیم:

این ماده معدنی برای رشد استخوان‌ها، دندان‌ها، قلب، ماهیچه‌ها و اعصاب کودک شما حیاتی هستند و والدین باردار باید روزانه آن را دریافت کنند. کم مصرف کردن ویتامین در حال حاضر می‌تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را در آینده افزایش دهد.

ویتامین D:

این ویتامین به جذب کلسیم کمک می‌کند و برای استخوان‌ها، دندان‌ها، چشم‌ها و پوست کودک شما مفید است. مطالعات انجام شده در حال ارزیابی هستند که آیا دوز‌های بالاتر ویتامین D ممکن است خطر پره اکلامپسی را کاهش دهد یا خیر.

 ویتامین C:

ویتامین C موجود در میوه‌ها و سبزیجات تازه به رشد غضروف، تاندون‌ها، استخوان‌ها و پوست کودک کمک می‌کند.

در دوران بارداری به چند مکمل ویتامینه نیاز داریم؟

 می‌توانید مکمل آهن خود را در صبح و مکمل کلسیم خود را در شب مصرف کنید. در حالی که مصرف ویتامین‌های دوران بارداری بسیار مهم بوده اما ممکن است برای برخی افراد عوارضی داشته باشد به خصوص زمانی که شما حالت تهوع صبحگاهی را تجربه می‌کنید. در این حالت می‌توانید ویتامین‌های دوران بارداری خود را به نصف کاهش دهید. نیمی از آن را صبح و نیمی دیگر را شب مصرف کنید. به عنوان مثال در حالی که خطر زیادی برای مصرف بیش از حد مکمل وجود ندارد اما مصرف بیش از حد ویتامین A می‌تواند باعث نقص مادرزادی شود.

نتیجه‌گیری:

اکثر پزشکان توصیه می‌کنند تا زمانی که شیر می‌دهید یا حتی اگر قصد دارید به زودی بچه دیگری داشته باشید یک ویتامین قبل از تولد مصرف کنید.

پاسخ دهید