نکاتی که باید قبل از پدر شدن بدانید

نکاتی که باید قبل از پدر شدن بدانید

وقتی آن‌ها نوزاد هستند گریه آن‌ها ما را در شب بیدار نگه می‌دارد. بعداً شیطنت‌های نوجوانانه آن‌ها ممکن است خواب بیشتری را از ما بگیرند. برخی از ما در مشاغلی که از آن متنفریم می‌مانیم تا بچه‌هایمان هرگز فکر نکنند که وعده غذایی بعدی‌شان از کجا می‌آید. ما می‌توانیم با والدین خود بر سر مسائلی مانند کار‌های خانه و نظم و انضباط بجنگیم. این استرس‌ها و فداکاری‌ها می‌توانند دردناک باشند. در حالی که اهداف می‌تواند متفاوت باشد اما مطالعات اخیر نشان می‌دهد که داشتن یک هدف برای شما و خانواده شما خوب است. این احتمال وجود دارد که هدف شما با هدف پدر و پدربزرگتان متفاوت باشد. محققان می‌گویند که پدران نسل‌های گذشته هدف خود را حمایت مالی از خانواده‌ها و انضباط برای فرزندانشان می‌دانستند. برخی خود را رهبر و الگوی خانواده خود میدانستند به ویژه در مورد تعلیمات دینی. اما پدران امروزی نقش خود را تا حدودی متفاوت می‌بینند. برای بیش از یک قرن تعداد زنان در نیروی کار به طور پیوسته افزایش یافته است. امروزه تقریباً به اندازه مردان زنان هم شاغل هستند و حقوق خود را دریافت می‌کنند.

کسب و کار چه ارتباطی به اهداف ما دارد؟

پدران امروزی خیلی بیشتر از پدرانشان با فرزندانشان وقت می‌گذرانند. در نتیجه این پیشرفت‌ها امروزه بسیاری از پدران «پرورش» را در کنار «تدارک» به هدف خود اضافه می‌کنند. پدران هدفشان این است که بهتر از پدران خود باشند و بچه‌هایی تربیت کنند که بهتر از آن‌ها باشند. منظور آن‌ها از این حضور فیزیکی و عاطفی در زندگی فرزندانشان می‌باشد. برای بسیاری از مردان تربیت فرزندان به این معناست که آن‌ها باید خودسازی و مراقبت از خود را بخشی از هدف خود قرار دهند. از منظر تکاملی هدف ممکن است عمر را طولانی‌تر کند و هدفی که با پدر شدن همراه می‌باشد ممکن است رفتار‌های سالم‌تری را ایجاد کند که می‌تواند توسط فرزندان ما اتخاذ شود. به هر حال تکامل شامل انتقال ژن‌های ما می‌شود. فرزندان ما شانس بیشتری برای بزرگ شدن به اندازه کافی دارند تا فرزندان خود را داشته باشند.

پدر‌ها چگونه می‌توانند هدف خود را پیدا کنند؟

تقریباً هیچ مطالعه علمی اخیری در مورد چگونگی ایجاد حس هدف در پدران وجود ندارد. با این حال محققان شروع به درک عواملی کرده‌اند که اهداف ما را در طول عمر ما شکل می‌دهند و بینش‌هایی را ارائه می‌کنند که می‌تواند به پدران در یافتن هدفشان کمک کند. در اینجا برخی از مسیر‌هایی است که ممکن است برای کشف هدف خود انتخاب کنید شامل:

کتاب بخوانید و فیلم ببینید:

رمان‌ها، کتاب‌های کمیک، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بی‌شماری وجود دارد که پدران را متفکرانه به تصویر می‌کشند. شاید بیشتر به متون مذهبی یا حتی داستان‌های ورزش نگاه کنید اما دیدن اهداف پدران دیگر چه واقعی و چه خیالی می‌تواند به شما کمک کند تا اهداف خود را ببینید.

با والدین، دوستان و خانواده خود صحبت کنید:

مهم است که به طور متفکرانه و عمدی با یکی از والدین خود بنشینید و به صراحت در مورد آنچه که‌ایده شما از یک پدر خوب و اهداف شما را شکل می‌دهد صحبت کنید و به حرف‌های والدین دیگر گوش دهید. می‌توانید همین الان با پدران خانواده خود صحبت کنید.

 شاد و پرانرژی باشید:

بسیاری از پدران هدف خود را تربیت فرزندان شاد توصیف می‌کنند و بنابراین سعی می‌کنند خودشان شاد باشند. وقتی با بچه‌هایتان بازی می‌کنید همیشه نباید فقط کار‌هایی را انجام دهید که آن‌ها از آن لذت می‌برند. مهم است کار‌هایی را که دوست دارید انجام دهید. اگر در بیسبال مهارت دارید ببینید آیا آن‌ها با شما توپ بازی می‌کنند یا خیر. اگر شما عاشق فیلم هستید بار‌ها و بار‌ها با بچه‌هایتان فیلم‌ها را تماشا کنید و در مورد پیام‌هایی که فیلم‌ها می‌دهند صحبت کنید.

پاسخ دهید