مصرف خرما و شیر چه فایده‌ای دارد؟

مصرف خرما و شیر چه فایده‌ای دارد؟

اگرچه شیر یک رژیم غذایی کامل محسوب می شود و خرما نیز در دسته غذای فوق العاده قرار می گیرد اما وقتی این دو را با هم استفاده کنیم مزایای آن بسیار بیشتر می شود. مخصوصاً اگر شب تهیه شود و روز نوشیده شود. از هر جهت برای سلامتی ما مفید است. شیر سرشار از کلسیم، پروتئین و ویتامین ها و خرمای غنی از گلوکز و فروکتوز انرژی فوری به بدن می دهد و برای بسیاری از بیماری ها نیز مفید است. طبق یک تحقیق زمانی که خرما را در شیر خیس کرده و مدتی بجوشانند فواید آن برای سلامتی ۱۰۰ برابر بیشتر می شود. بیماری مانند کم خونی با مصرف آن قابل درمان است. بنابراین بیایید بدانیم مزایای استفاده از شیر و خرما در این راه چیست.

درمان کم خونی:

کم خونی به دلیل کمبود آهن رخ می دهد و برای غلبه بر آن توصیه می شود از مواد غذایی غنی از آهن استفاده کنید. در چنین شرایطی وقتی خرمای آغشته به شیر مصرف می‌کنید اهموگلوبین افزایش می‌یابد و به‌تدریج مشکل کم‌خونی برطرف می‌شود.

سلامت مادر در بارداری:

خرما از جمله مواد غذایی است که نه تنها سلامت مادر را حفظ می کند بلکه برای رشد جنین نیز مفید است. در چنین شرایطی وقتی خرمای آغشته به شیر گاو مصرف می‌کنید میزان اکسی توسین در بدن افزایش می‌یابد که حساسیت رحم را در زمان زایمان نیز افزایش می‌دهد. مقدار زیادی اسید آمینه، پروتئین و فیبر در خرما یافت می شود که در رشد جنین نیز مفید است.

بهبود پوست:

آنتی اکسیدان ها به وفور در خرما یافت می شود که سرشار از خواص ضد پیری است. روند پیری را می توان با مصرف آن کند کرد که باعث کاهش اثر پیری بر روی پوست می شود.

افزایش باروری:

مصرف خرما و شیر با هم قدرت باروری را افزایش می دهد.

مزایای دیگر:

  • مصرف شیر و خرما سرفه را تسکین می دهد
  • می تواند به شما در درمان بی خوابی کمک کند
  • می تواند به شما در کاهش فشار خون کمک کند
  • خرمای خیسانده شده در شیر برای مادران شیرده بسیار مفید است
  • مصرف روزانه آن آرتروز را تسکین می دهد

پاسخ دهید