سم زدایی در بدن

هنگام سم زدایی چه اتفاقی برای بدن می‌افتد؟

ممکن است حالت تهوع داشته باشید:

حالت تهوع نشان می‌دهد که سموم بدن شما را ترک می‌کنند. پس از مدتی این حالت تهوع از بین می‌رود و جای نگرانی وجود ندارد.

 ممکن است دچار اسهال شوید:

اگر بعد از مصرف آب دچار اسهال شدید نگران نباشید و استراحت کنید. اگر معده حساسی دارید بهتر است در ابتدای سم زدایی بدن کم کم شروع به نوشیدن آب گرم با معده خالی کنید.

آیا با وجود سرماخوردگی می‌توان از مکمل‌های سم زدایی استفاده کرد؟

اگر سرماخوردگی یا آنفولانزا دارید باید صبر کنید و از مکمل‌های سم زدایی استفاده نکنید. عوارض سم زدایی بدن از طریق علف گندم مشابه علائم سرماخوردگی است. ممکن است سرفه، احتقان بینی، سردرد یا حتی تب خفیف را تجربه کنید. اگرچه تهوع و سایر عوارض جانبی پس از مصرف روزانه مکمل‌های سم زدایی از بین می‌رود اما طعم آن تا چند ساعت در دهان شما باقی خواهند ماند. افرادی که ورزش می‌کنند و رژیم غذایی سالم دارند نسبت به افرادی که از رژیم غذایی نامناسب، سیگار کشیدن یا سایر عادات بد پیروی می‌کنند زندگی سالم‌تری دارند.

برای سم زدایی بدن تا چه مقدار آب بنوشیم؟

هنگامی که مصرف مکمل‌های سم زدایی را شروع می‌کنید باید روزانه هشت لیوان یا بیشتر آب بنوشید. آب با دفع سموم بدن از طریق ادرار، حرکات روده و عرق به فرآیند سم زدایی کمک می‌کند. اگر از یبوست رنج می‌برید بدن شما سمومی را جمع می‌کند که باعث افزایش وزن می‌شود. میوه‌ها و سبزیجات تازه بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و روزانه ورزش کنید تا بدن خود را سم زدایی کنید. حتی اگر قرص‌های سم زدایی را مصرف نکنید ممکن است برخی از عوارض جانبی ذکر شده در بالا را در طول سم زدایی اولیه رژیم غذایی خود تجربه کنید. هنگامی که شما یک رژیم غذایی ناسالم را به به سالم تغییر می‌دهید دچار سردرد، گرسنگی و خستگی خواهید شد. از آنجایی که بدن شما در حال دفع سموم می‌باشد ممکن است تکرر ادرار، اجابت مزاج بیشتر و نفخ را تجربه کنید. تعادل pH خون شما شاخص خوبی از سلامت کلی شما است. بهترین تعادل pH خون بین 35.7 تا 45.7 است. هر سطح pH کمتر از7 اسیدی است و انرژی تولید شده در سلول‌ها را کاهش می‌دهد و توانایی بدن برای سم زدایی فلزات سنگین را محدود می‌کند. بدن قادر به جذب ویتأمین‌ها و مواد معدنی نخواهد بود. هنگامی که رژیم غذایی سرشار از غذا‌های اسیدی باشد خستگی و بیماری ایجاد می‌شود و سلول‌های تومور ظاهر می‌شوند. آن‌ها شامل نوشابه، آبجو، قهوه، آب نبات، شیرین‌کننده‌های مصنوعی، کیک و شیرینی ساخته شده از آرد سفید، شکر، نمک، ماست شیرین شده و غذا‌های سرخ شده است. از سبزیجات، میوه‌ها، بادام، دانه‌های کنجد، عسل خام و سایر غذا‌های قلیایی برای سم زدایی بدن خود استفاده کنید. دارچین، زردچوبه، زعفران، فلفل هندی و سایر ادویه‌ها را به وعده‌های غذایی اضافه کنید.

پاسخ دهید