به چه علت بعد از رابطه جنسی دچار درد معده می‌شویم؟

به چه علت بعد از رابطه جنسی دچار درد معده می‌شویم؟

ازپوزیشن درستی استفاده نکرده‌اید:

نفوذ عمیق ممکن است باعث درد شما شود به همین دلیل معده شما درد می‌کند.

مشکل خشکی واژن دارید:

خشکی می‌تواند توسط برخی از قرص‌های ضد بارداری ایجاد شود اگرچه دوز استروژن بیشتر می‌تواند کمک کند اما  اگر به یائسگی نزدیک می‌شوید احتمالاً این خشکی طبیعی است.

کیست در تخمدان یا لگن دارید:

کیست‌های تخمدان کیسه‌های پر از مایع در داخل یا روی تخمدان قرار دارند و  بسیاری از زنان را در مقطعی از زندگی‌شان تحت تأثیر قرار می‌دهند اگرچه معمولاً پس از یائسگی ایجاد می‌شوند اما بیشتر آنها بدون درد هستند و پس از چند ماه خود به خود از بین می‌روند. برخی ممکن است بزرگ شوند و باعث ناراحتی شوند. کیست‌های لگن مانند سایر کیست‌ها نیستند. بافت اسکار ناشی از جراحی های قبلی یا عفونتی که باعث تجمع مایع در ناحیه لگن می‌شود ممکن است باعث ایجاد کیست لگن شود.

در چرخه قاعدگی قرار دارید:

اگرچه ممکن است گرفتگی و درد قاعدگی در حین مقاربت تسکین یابد اما این احساسات ممکن است به دلیل انقباضات عضلانی رحم و فشار بر دهانه رحم بازگردد.

دچار عفونت شده‌اید:

عفونت واژن مانند کلامیدیا یا سوزاک یک بیماری مقاربتی بوده که می‌تواند از واژن به رحم، لوله‌های فالوپ یا تخمدان‌ها (معروف به بیماری التهابی لگن) منتقل شود. اگر عفونت به اندازه کافی وحشتناک باشد باعث درد لگن و واژن نیز می‌شود. اگر درد معده شما بسیار مداوم است مقاربت می‌تواند آن را تشدید کند. این نوع معده درد بعد از رابطه جنسی حتی اگر عفونت واژن نداشته باشید ممکن است رخ دهد. اگر یک بیماری التهابی لگن در گذشته جای زخم ایجاد کند می‌تواند باعث درد لگن بعد از رابطه جنسی شود.

اضطراب و استرس دارید:

درد معده بعد از رابطه جنسی می‌تواند ناشی از آشفتگی روحی باشد تا دلیل فیزیکی. ترومای جنسی گذشته همچنین می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی یا درد در حین یا بعد از رابطه جنسی شود.

ممکن است آندومتریوز داشته باشید:

آندومتریوز از هر ده زن در یک مقطع زمانی یک نفر را مبتلا می‌کند. هنگامی که پوشش رحم از دیواره عضلانی می‌شکند آندومتریوز ایجاد می‌شود. هنگامی که معده شما درد می‌کند بافت روی تخمدان‌ها، لوله‌های فالوپ و حتی روده‌ها رایج است. این رشد جایی در خارج از رحم ندارد و ممکن است باعث ناراحتی شود.

عضلات تحت فشار هستند:

گرفتگی می‌تواند زمانی رخ دهد که عضلات لگن و شکم در حین مقاربت تحت فشار قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند که معده شما بعد از رابطه جنسی درد بگیرد درست مانند هنگام ورزش.

دچار مشکلات روده شده‌اید:

گرفتگی شکم می‌‌تواند ناشی از مشکلات سیستم گوارشی باشد که اغلب باعث درد معده می‌شود. معده درد بعد از رابطه جنسی اغلب به دلیل یبوست یا گاز است.

شما مشکلات ادراری دارید:

درد بعد از رابطه جنسی نیز می‌تواند ناشی از اختلالات مثانه یا سیستم ادراری باشد. مقاربت ممکن است مثانه را تحریک کند زیرا دقیقاً در جلوی رحم قرار دارد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

  • تب
  • خونریزی غیر طبیعی واژن
  • ترشحات غیر طبیعی واژن یا آلت تناسلی
  • درد یا ناراحتی شدید

پاسخ دهید