اسکراب با مواد طبیعی برای صورت چه فوایدی دارد؟

اسکراب با مواد طبیعی برای صورت چه فوایدی دارد؟

مزیت اصلی اسکراب صورت با مواد طبیعی این است پوست را لایه‌برداری می‌کند. اسکراب با عسل می‌تواند به بهبودی برخی زخم‌ها کمک کند. علاوه بر این اسکراب‌های صورت را می‌توان در خانه تهیه کرد و نیازی به خرید محصولات زیبایی گران قیمت نخواهد بود. بسیاری از اسکراب‌های عسل همگی طبیعی هستند که می‌تواند برای افراد با پوست حساس بسیار مفید باشد.

لایه‌برداری چیست؟

لایه‌برداری پوست مرده از بین می‌برد و حس شادابی خواهید داشت. لایه‌برداری به طور موقت پوست را بدون توجه به ماده‌ای که استفاده می‌شود تحریک می‌کند، قرمزی از بین می‌برد و پوست صاف‌تری ایجاد می‌کند. لایه‌برداری همچنین راهی برای کاهش آکنه است زیرا آکنه اغلب با داشتن پوست کثیف ایجاد می‌شود. به طور کلی باید هر هفته تا دو هفته یکبار بسته به نیاز شخصی پوست را لایه‌برداری کنید. با این حال لایه‌برداری بیش از حد یا با یک محصول بیش از حد ساینده می‌تواند به پوست آسیب برساند.

عسل چه فوایدی برای صورت دارد؟

عسل پوست تحریک شده را تسکین می‌دهد و می‌تواند روند بهبود برخی زخم‌ها مانند سوختگی را تسریع بخشد. در حالی که بیشتر این موارد هنوز قابل بحث است اما استفاده از اسکراب‌های عسل بی‌خطر هستند. این یک درمان معجزه‌آسا برای پوست خشک نیست و افرادی که دارای پوست چرب هستند از آن استفاده کنند.

آیا عسل حساسیت‌زا است؟

این اسکراب‌های صورت معمولاً مواد شیمیایی کمتری نسبت به اسکراب‌های ساخته شده از مواد مصنوعی دارند که می‌توانند برای افرادی با پوست حساس مفید باشند. با این حال مهم است که هنگام امتحان یک محصول زیبایی جدید محتاط باشید زیرا ممکن است به عسل یا سایر مواد شیمیایی موجود در اسکراب صورت عسلی حساسیت داشته باشید.

پاسخ دهید