استفاده از آبرسان

چرا استفاده از آبرسان ضروری است؟

احتمالا تا به حال بارها اسم کرم آبرسان را شنیده‌اید. شاید هم تا به حال چندین بار به عنوان مرطوب کننده از آن استفاده کرده باشید. موضوع اصلی اما، این است که نه تنها افرادی که از آبرسان استفاده نمی‌کنند، بلکه افرادی هم که از آن استفاده می‌کنند به طور کامل با آبرسان آشنا نیستند. به همین دلیل خوب است تا با این کرم فوق‌العاده آشنا شوید و از آن به شیوه صحیح استفاده کنید. به این منظور، با ما همراه باشید و به سوالات خود از قبیل آبرسان چیست؟ چرا استفاده از آبرسان ضروری است؟ و … پاسخ بدهید.

کرم آبرسان چیست؟

پوست ممکن است بر اثر عوامل زیادی همچون سن، آب‌وهوا، تغذیه، ننوشیدن آب کافی و …. دهیدراته و بی آب شود. کرم‌های آبرسان به سلول‌های پوست کمک می‌کنند تا آب و رطوبت را از سمت محیط  و از روی پوست به خود جذب کند و پوست را هیدراته نگه دارند. با این کار، سلول‌های پوست سرزنده و شاداب می‌شوند و پوست صورت افتاده و پر چین و چروک نخواهد بود. در واقع، این کرم‌ها جاذب آب هستند و آب را به سلول‌های پوست منتقل می‌کنند. بنابراین، خرید انواع بهترین آبرسان نیتروژنا و دیگر برندهای خوب بازار را فراموش کنید.

چرا استفاده از آبرسان ضرورت دارد؟

هیچ فردی دوست ندارد که پوستی شل، افتاده و پر چین و چروک داشته باشد. پوست صورت اما، بر اثر عوامل زیادی ممکن است رطوبت خود را از دست بدهد و از ظاهر شاداب و سرزنده خود خارج شود. به همین دلیل، لازم است تا با مراقبت‌های بیشتر این شادابی و سرزندگی را به پوست صورت برگردانیم و پوست را از حالت پیری خارج کنیم. علاوه بر آن، با مراقبت از پوست، قدرت دفاعی پوست در برابر عوامل بیرونی را نیز بالا ببریم.

در ادامه به صورت خلاصه به اهمیت استفاده از کرم‌های آبرسان اشاره شده است. با این وجود خرید و استفاده از آبرسان زردچوبه نیتروژنا یا دیگر انواع آبرسان را اصلا به تعویق نیاندازید.

  • جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست
  • چرب نشدن بیش از حد پوست و کنترل ترشح غدد چربی
  • جلوگیری از چین و چروک پوست
  • بهبود روند سم زدایی پوست
  • تقویت پوست در برابر عوامل آسیب‌زای بیرونی

آیا کرم آبرسان با کرم مرطوب کننده تفاوت دارد؟

کرم آبرسان و مرطوب کننده با هم تفاوت‌هایی دارند و خوب است که با این تفاوت‌ها آشنا شوید:

  • تفاوت در مواد تشکیل دهنده: در تولید کرم مرطوب کننده از روغن‌ها استفاده می‌شود و این کرم‌ها بر پایه روغن هستند. در آبرسان‌ها از مواد جاذب رطوبت استفاده می‌شود و آن‌ها گلیسیرین و اسید هیالورونیک و … هستند.  
  • تفاوت در کارآیی: مرطوب کننده‌ها لایه ای را بر روی پوست ایجاد می‌کنند که مانع از خروج رطوبت پوست می‌شود. بر خلاف آن اما، کرم‌های آبرسان آب را از محیط و از روی پوست جذب کرده و به سلول‌های پوست منتقل می‌کنند.

در این میان، محصولاتی هم وجود دارند و که هم آبرسان و هم مرطوب کننده هستند و اگر تمایل به استفاده از هر دوی این محصولات داشته باشید، می‌توانید این نوع محصولات را خریداری کنید. اگر هم تمایل به استفاده از یکی از این دو محصول را دارید، باید مطابق نیاز خود آن را خریداری کنید.

چه زمانی از آبرسان استفاده شود؟

زمان مشخصی برای استفاده از این محصول وجود ندارد و شما در بسیاری از مواقع باید از کرم آبرسان ستفاده کنید. برای مثال، بعد از شست‌وشوی صورت، قبل از آرایش کردن، قبل از خوابیدن، صبح بعد از بیدار شدن از خواب، در هنگام سفر رفتن و … . البته، توجه کنید که برای استفاده از آبرسان بعد از شست‌وشوی صورت، باید ابتدا استفاده صحیح از ژل شستشوی صورت نیتروژنا یا هر برند دیگری را بدانید و به شیوه صحیح صورتتان را بشویید.

بهتر است همین جا به این موضوع اشاره کنیم که شما می‌توانید در کنار استفاده از کرم‌های آبرسان، آبرسانی به پوستتان را  به شیوه دیگری نیز انجام دهید. برای این کار لازم است تا روزانه بین ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید و از این طریق نیز به پوستتان آبرسانی کنید. البته، فراموش نکنید که این کار به تنهایی کافی نیست و در کنار نوشیدن آب باید از کرم‌های آبرسان نیز استفاده کنید.

آبرسان، راز سلامت پوست شما…

در این مطلب در رابطه با کرم آبرسان صحبت کردیم و به این موضوع اشاره کردیم که چرا استفاده از این کرم ضروری است. همچنین، به زمان‌های استفاده از این کرم اشاره کردیم و تفاوت‌های آن را با کرم مرطوب کننده بیان کردیم. حالا نوبت شما است که این کرم فوق‌العاده را خریداری کرده و به هیدراته شدن پوست خود کمک کنید. البته، سعی کنید آبرسان‌های باکیفیت را خریداری کنید و به هیچ وجه سمت نمونه‌های تقبی و بی‌کیفیت این کرم نروید. مطمئن باشید که با خرید آبرسان‌های مناسب، پوست صورت شما از همیشه شاداب‌تر است، پس خرید و استفاده از این کرم‌ها را به هیچ وجه فراموش نکنید.

پاسخ دهید