آیا هنگام عطسه ادرار می‌کنید؟

آیا هنگام عطسه ادرار می‌کنید؟

بی اختیاری ادرار زمانی اتفاق می‌افتد که ادرار به دلیل فشار ناگهانی روی مثانه و مجرای ادرار لوله‌ای که ادرار را از مثانه خارج می‌کند نشت می‌کند. در زنان شایع‌تر از مردان است زیرا از نظر تشریحی مجرای ادرار کوتاه‌تری دارند. این مشکل ممکن است زمانی شروع شود که عطسه می‌کنید اما در صورت عدم درمان ادرار ممکن است با فعالیت‌های کم فشارتر مانند ایستادن، راه رفتن یا خم شدن شروع به نشت کند. هر چه فشار بیشتر باشد احتمال نشت شما بیشتر می شود و عطسه فشار زیادی ایجاد می کند. در بی‌اختیاری ادرار فشار مکانیکی وجود دارد که منجر به آب‌پاشی می‌شود. در مقابل بی اختیاری فوری با یک احساس ناگهانی و طاقت فرسا مشخص می‌شود. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد علت ادرار کردن هنگام عطسه، تشخیص مشکل و گزینه‌های درمانی بدانید آورده شده است.

به چه علت این اتفاق می‌افتد؟

کف لگن شما از مثانه و مجرای ادرار شما حمایت می‌کند و کشش یا آسیب رساندن به آن خطر بی اختیاری استرسی را افزایش می‌دهد. بسیاری از چیزها می‌توانند بر کف لگن شما تأثیر بگذارند از جمله بارداری، زایمان، جراحی‌های داخل و اطراف این ناحیه، سرفه‌های مزمن، سیگار کشیدن، بیماری‌های بافت همبند مانند لوپوس، تغییرات هورمونی، آسیب‌های عصبی و اضافه وزن یا چاقی. با افزایش سن همه عوامل در ایجاد بی اختیاری استرسی نقش دارند. در زنان شایع‌تر است اما مردان نیز می‌توانند به بی‌اختیاری ادرار استرسی به‌ویژه پس از جراحی پروستات دچار شوند.

بی اختیاری ادرار استرسی چگونه تست می‌شود؟

پزشک شما یک معاینه فیزیکی با تمرکز بر اندام‌های کف لگن شما انجام می‌دهد. آزمایشات دیگر شامل سرفه یا سقط با مثانه پر است. این تست استرس سرفه است و به شناسایی نشت در معاینه کمک می‌کند. ممکن است تست پد توصیه شود تا ببینند هنگام حرکت در اطراف نشتی دارید یا خیر. دو نوع است: تست یک ساعته و تست 24 ساعته. پس از آزمایش پد برداشته شده و وزن می‌شود تا میزان نشت ادرار مشخص شود. آزمایش‌های دیگر ممکن است به رد هرگونه علل بالقوه دیگر نشت کمک کنند از جمله بررسی آزمایش ادرار برای عفونت دستگاه ادراری یا وجود خون در ادرار یا اسکن مثانه.

بی اختیاری استرسی چگونه درمان می‌شود؟

تخلیه به موقع و دستشویی رفتن در فواصل زمانی خاص به جای زمانی که احساس نیاز به رفتن می‌کنید می‌تواند به جلوگیری از پر شدن بیش از حد مثانه کمک کند. همچنین عاقلانه است که از محرک‌های مثانه مانند قهوه، چای و آب میوه‌ها دوری کنید.

دستگاه‌های بی اختیاری چگونه هستند؟

اگر شیوه زندگی و تغییرات رفتاری تاثیری در علائم شما ایجاد نکرد می‌توانید از دستگاه‌های بی‌اختیاری مانند پساری که یک دستگاه انعطاف‌پذیر که برای حمایت بهتر از مجرای ادرار وارد واژن شما می‌شود استفاده کنید. این دستگاه‌ها برای درمان قطعی نیستند اما می‌توانند نشت‌های شما را قبل از شروع آن‌ها متوقف کنند به‌ ویژه اگر نمی‌خواهید جراحی برای بی‌اختیاری استرسی انجام دهید. همچنین ما هیچ دارویی نداریم که بتوانیم برای بی اختیاری استرس استفاده کنیم.

تزریق حجیم کننده‌ها چه تاثیری دارند؟

در مرحله بعدی تزریق‌هایی است که سر مجرای ادرار شما را حجیم می‌کند تا از نشت آن جلوگیری شود. انواع زیادی از مواد حجیم کننده وجود دارد که می‌توان برای این روش‌ها استفاده کرد. پزشکان این تزریق‌ها را در مطب خود با استفاده از بی حسی موضعی انجام می‌دهند. آنها می‌توانند یک درمان باشند اما بخشی از بیماران هستند که پس از آن نیاز به درمان‌های بیشتری دارند.

پاسخ دهید