ایجاد چربی در شکم

کدام یک از عادات باعث ایجاد چربی شکم می‌شود؟

دقت نکردن به خوردن مواد غذایی:

هرچه هنگام غذا خوردن حواس‌تان بیشتر باشد احتمال پرخوری کمتر می‌شود. به غذای خود توجه کنید و با احتیاط بجوید. حدود 20 دقیقه طول می‌کشد تا مغز شما پیام پر بودن معده را از شما دریافت کند. اگر غذا را خیلی سریع می‌خورید از نقطه‌ای که بدنتان نیاز دارد به خوردن ادامه می‌دهید. افرادی که آهسته غذا می‌خورند کالری کمتری دریافت می‌کنند و از اضافه وزن جلوگیری می‌کنند.

 خواب ناکافی:

اگر کم خواب هستید برای اصلاح آن زیاده روی نکنید و کل روز نخوابید زیرا خواب بیش از 8 ساعت در شب می‌تواند همان اثر گشادی روده را داشته باشد.

 دیر غذا خوردن:

به سیستم گوارشی خود زمان بدهید تا با غذا خوردن در اوایل عصر غذای شما را بسوزاند. هر چه دیرتر کالری دریافت کنید بدنتان ساعت‌های کمتری برای مصرف کالری دارد.

 خوردن نان سفید:

دانه‌های تصفیه شده در نان سفید و سایر غذا‌های فرآوری شده از فیبر دیر هضم می‌شوند بنابراین بدن شما آن را سریعتر هضم می‌کند و قند خون شما را افزایش می‌دهد. با گذشت زمان این می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. به جای آن کربوهیدرات‌های غلات کامل را انتخاب کنید.

 نوشیدن نوشابه رژیمی:

آسپارتام شیرین‌کننده مصنوعی در بسیاری از نوشابه‌های رژیمی بوده و در واقع چربی شکم را افزایش می‌دهد. نوشابه را به طور کلی حذف کنید و تشنگی خود را با آب رفع کنید.

 حذف وعده‌های غذایی:

بدون وعده غذایی متابولیسم شما را کند و این احتمال را بیشتر می‌کند که بعداً وقتی گرسنه هستید پرخوری کنید.

 خوردن غذای کم چرب:

خوب است که مراقب مصرف چربی خود باشید اما غذا‌هایی که چربی و قند را از بین می‌برند اغلب می‌توانند کربوهیدرات بیشتری داشته باشند. غذا‌های پر کربوهیدرات می‌توانند‌تری گلیسیرید، حساسیت به انسولین و چربی میانی بدن را افزایش دهند.

 غذا خوردن در یک بشقاب بزرگ:

اگر به دنبال یک بشقاب بزرگ بروید به احتمال زیاد غذای بیشتری می‌خورید و همین باعث ایجاد چربی شکمی شما می‌شود.

 نداشتن تحرک:

فعالیت بدنی کلید سلامتی است. هر روز 30 دقیقه حرکات با شدت متوسط را هدف‌گذاری کنید تا دور کمر شما کوچک شود (و عضلات شما رشد کنند)، حتی اگر وزن شما ثابت بماند.

 داشتن استرس:

استرس هورمونی به نام کورتیزول را در بدن شما ترشح می‌کند. سطوح بالاتر کورتیزول می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. تکنیک‌های آرام‌سازی منظم مانند تنفس عمیق و مدیتیشن را برای کمک به حفظ آرامش و کاهش سطح استرس تمرین کنید.

پاسخ دهید