کاهش وزن در اوایل بارداری

به چه علت در اوایل بارداری دچار کاهش وزن می‌شویم؟

 داشتن حالت تهوع:

حالت تهوع صبحگاهی اصطلاح رایج برای تهوع و استفراغ در بارداری است. چه یک زن واقعاً استفراغ کند یا با حالت تهوع داشته باشد ممکن است وزن خود را کاهش دهد. این علامت بارداری در حدود هفته ششم ظاهر می‌شود و در حدود هفته دوازدهم به پایان می‌رسد. غیر معمول نیست که حالت تهوع صبحگاهی قبل از بهبودی افزایش یابد.

وجود رژیم غذایی:

تغذیه در بارداری مهم است. برخی از زنان به محض فهمیدن بارداری غذا‌های سالم‌تری را مصرف می‌کنند. خوردن غذا‌های سالم‌تر ممکن است منجر به کاهش وزن شود همچنین رژیم گرفتن در بارداری توصیه نمی‌شود اما به زنانی که اضافه وزن یا چاقی دارند توصیه می‌شود که در دوران بارداری وزن اضافه نکنند.

 داشتن علائم بارداری:

برخی از علائم بارداری ممکن است با عادات غذایی زنان در اوایل بارداری تداخل داشته باشد. این شامل بیزاری از بو‌ها، طعم‌ها یا بافت‌های خاص غذا‌ها می‌شود. خستگی در اوایل بارداری شروع می‌شود. همچنین سوزش سر دل و سوء هاضمه و یبوست می‌تواند در سه ماهه اول بارداری رخ دهد و ادامه یابد. در حالی که این علائم به خودی خود باعث کاهش وزن نمی‌شوند اما می‌توانند باعث شوند که یک زن کالری بسیار کمی در روز مصرف کند.

 سقط جنین:

سقط جنین تا هفته سیزدهم بارداری بیشتر اتفاق می‌افتد. کاهش وزن یکی از علائم هشدار دهنده سقط جنین است. علائم دیگری که ممکن است نشان دهنده سقط جنین باشد عبارتند از کمردرد خفیف تا شدید، مخاط سفید صورتی، انقباضات، خونریزی قهوه‌ای یا قرمز، از دست دادن بافت از واژن و کاهش ناگهانی علائم بارداری. زنانی که همه یا برخی از این علائم را دارند باید برای معاینه با پزشک متخصص تماس بگیرند.

پاسخ دهید