مصرف عسل در دوران شیردهی

آیا می‌توان در دوران شیردهی عسل مصرف کرد؟

بله، در صورت شیردهی می‌توانید با خیال راحت عسل بخورید. این سوال خوبی است و بسیاری از مادران می‌پرسند زیرا نوزادان نباید عسل بخورند به دلیل خطر ابتلا به بوتولیسم. این نوع نادر است اما خطرناک مسمومیت تقریباً منحصراً در نوزادان اتفاق می‌افتد و بر سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد و باعث ضعف و مشکلات تنفسی می‌شود. عسل می‌تواند حاوی هاگ‌های بوتولیسم باشد که با مصرف آن سموم ترشح می‌کند. سیستم ایمنی کودک به اندازه کافی بالغ نیست که از رشد این سم جلوگیری کند. با این حال، سیستم ایمنی مادر می‌تواند این هاگ‌ها را قبل از اینکه خطری برای سلامتی او یا کودکش ایجاد کند کنترل کند. هیچ خطری وجود ندارد که سموم بوتولیسم از طریق شیر مادر به کودک منتقل شود. هنگامی که شما شیر می‌دهید سیستم ایمنی شما می‌تواند پاتوژن‌های بالقوه خطرناک غذایی را دفع کند و آن‌ها را از شیر مادر دور نگه دارد تا به کودک شما نرسد. گفته می‌شود برخی از مواد از طریق شیر مادر منتقل می‌شود و می‌تواند برای کودک شما مشکل ساز باشد.

عسل چه فوایدی دارد؟

عسل بیشتر از شکر تشکیل شده بنابراین بهتر است در مصرف آن تعادل را رعایت کنید همچنین ممکن است در میان شیرین‌کننده‌های طبیعی برتری داشته باشد زیرا حاوی تعدادی ویتامین، مواد معدنی، اسید‌های آمینه، روی، آهن و آنتی اکسیدان‌ها است. عسل به طور سنتی به دلیل خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از فواید عسل شامل:

  • تسکین سرفه
  • تسکین برخی از علائم بیماری‌های گوارشی، مانند اسهال ناشی از گاستروانتریت
  • بهبود زخم‌ها به ویژه سوختگی
  • ضد افسردگی، ضد تشنج، و تقویت‌کننده حافظه

نتیجه‌گیری:

به دنبال یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل، چربی‌های سالم و پروتئین بدون چربی باشید. آنچه را که دوست دارید بخورید. قرار گرفتن در معرض طیف وسیعی از غذا‌های مختلف حتی ممکن است به کودک شما کمک کند تا از طعم‌های مختلف لذت ببرد.

پاسخ دهید