مشاوره خیانت همسر

مشاوره خیانت همسر

. اگر درگیر خیانت همسرتان شده‌اید مشاوره خیانت یکی از بهترین راهکارهایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. خیانت یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که در زندگی مشترک پیش می‌آید. روبه‌رو شدن با این مشکل بسیاری از مواقع باعث می‌شود که شما احساسات منفی بسیاری را تجربه کنید. در این شرایط ما نمی‌دانیم که بهترین تصمیم چیست. به‌علاوه خیانت‌همسر موضوعی نیست که به‌سادگی راجع به آن با دیگران حرف بزنیم. همه این شرایط دلیل خوبی برای استفاده از مشاوره خیانت هستند. مشاورین بدون این که شما را قضاوت کنند و همین‌طور با توجه به تخصص و تجربه‌ای که دارند کمک می‌کنند تا بهترین تصمیم را بگیرید. به همین خاطر در این مطلب راجع به مشاوره خیانت و جنبه‌های مختلف آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مشاوره خیانت

مشکل بسیاری از آنهایی که در شرایط خیانت همسر از مشاوره کمک نمی‌گیرند این است که با این خدمات آشنایی ندارند. به همین خاطر بهتر است در ابتدا کمی بیشتر راجع به مشاوره‌خیانت صحبت کنیم. مشاوره خیانت یکی از انواع مشاوره‌های تخصصی است که توسط یک زوج درمانگر یا مشاور متخصص در زمینه خانواده انجام می‌شود. شما در شرایط زیر می‌توانید از این مشاوره استفاده کنید.

تصور خیانت

بسیاری از مواقع ما هیچ مدرکی نداریم که نشان بدهد همسرمان واقعاً در حال خیانت کردن است. اما احساسمان به ما می‌گوید که یک چیزی سر جای خودش نیست. یا ممکن است شما از آن دسته افرادی باشد که دائماً نگران خیانت همسرتان هستید. این افکار منفی می‌تواند مشکلات بسیاری را در زندگی مشترک شما به وجود بیاورد. به‌علاوه درگیری دائم با این مدل فکرها باعث می‌شود که شما انرژی کافی برای انجام کارهای دیگر نداشته باشید. یا ممکن است درگیر بیماری‌های روحی مثل اضطراب و افسردگی بشوید. در این شرایط مشاورین به شما کمک می‌کنند که ترس‌هایتان را کنار بگذارید و یک تصمیم‌گیری درست داشته باشید.

کنترل احساسات منفی

خیانت یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌ها در زندگی هرکدام از ما است. وقتی با خیانت همسرمان مواجه می‌شویم احساسات منفی بسیاری را تجربه خواهیم کرد. احساساتی مثل غم و خشم از طرف مقابل بسیار طبیعی هستند. به‌علاوه بسیاری از ما وقتی متوجه می‌شویم همسرمان به ما خیانت کرده اعتماد به نفسمان را از دست می‌دهیم. حتی بسیاری از مواقع دیده شده که خانم یا آقا دلتنگ همسر و زندگی خود می‌شود؛ و این می‌تواند باعث سردرگمی بیشتر شما برای تصمیم‌گیری باشد. در چنین شرایطی بهترین کار این است که از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا این احساسات را کنترل کنید. و احتمال بروز بیماری‌های روحی برای شما کمتر بشود.

کمک به تصمیم‌گیری

تصمیم‌گیری برای ادامه زندگی بعد از خیانت بسیار سخت خواهد بود. شما ممکن است احساس کنید که دیگر به همسرتان اعتماد ندارید. اما از سوی دیگر دلایلی مثل فرزندان، مشکلات اقتصادی و یا حتی علاقه به همسر و زندگی مشترک باعث می‌شوند که نتوانید به‌درستی تصمیم بگیرید. در چنین شرایطی شما بر سر دوراهی بین ادامه زندگی یا پایان‌دادن به آن قرار می‌گیرید. کمک‌گرفتن از مشاوره خیانت در این شرایط باعث می‌شود بهترین تصمیم را بگیرید. مشاور به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم منطقی و درستی را به دور از احساسات بگیرید.

ساختن مجدد زندگی

اگر تصمیم گرفته‌اید زندگی خود را ادامه بدهید مشاوره خیانت یکی از کلیدی‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهید. اعتماد دوباره به کسی که یک‌بار خیانت کرده بسیار مشکل خواهد بود. به‌علاوه اگر شما دلایل خیانت را پیدا نکنید احتمال تکرار آن در زندگی شما وجود خواهد داشت. در چنین شرایطی مشاورین به شما کمک می‌کنند تا زندگی مشترک خود را بهبود ببخشید.

سؤالات متداول در جلسه مشاوره خیانت

بعضی از سؤالات تقریباً در تمامی جلسات مشاوره خیانت تکرار می‌شوند. اگر شما هم این سؤالات را در ذهن دارید می‌توانید با کمک‌گرفتن از مشاوره خیانت آنها را برطرف کنید. مهم‌ترین این سؤالات را در ادامه باهم بررسی می‌کنیم

  • آیا زندگی مشترکمان پس از خیانت مثل روز اول خواهد شد؟
  • چه دلایلی باعث این رفتار همسرم شد؟
  • چرا وقتی همه کار برای همسرم کردم باز هم به من خیانت کرد؟
  • چطور خیانت همسرم را ببخشم؟
  • آیا ممکن است خیانت همسرم دوباره تکرار بشود؟
  • آیا بعد از خیانت همسرم حق ندارم بیشتر او را کنترل کنم؟
  • چقدر به دفاع‌های همسرم از خودش توجه کنم؟

تاثیر مشاوره خیانت

یکی دیگر از سؤالاتی که باید به آن جواب بدهیم این است که مشاوره خیانت چه تأثیری خواهد داشت؟ بسیاری از ما فکر می‌کنیم که خیانت پایان زندگی مشترک است و هیچ مشاوره‌ای نمی‌تواند فایده داشته باشد. اما بهتر است بدانید بسیاری از زوجینی که این تجربه را داشته‌اند بعد از مشاوره خیانت زندگی خوبی را شروع کرده‌اند. وقتی شما متوجه اشتباهات و مشکلاتی که در زندگی‌تان وجود داشته شده باشید طبیعتاً آن‌ها را برطرف می‌کنید و این می‌تواند باعث شود که زندگی بهتری را شروع کنید.

هدف از مشاوره خیانت

همان‌طور که گفتیم اولین هدف از مشاوره خیانت این است که شما بتوانید زندگی مشترک بهتری را در کنار همسرتان بسازید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد اشتباهات خودتان و مسائل آسیب‌زا در زندگی را مشخص کنید. سپس با یادگیری مهارت‌های زندگی مشترک می‌توانید این مشکلات را برطرف کند. اما مشاوره خانواده به غیر از این هدف‌های دیگری نیز دارد. درمان آسیب‌های روحی که شما از خیانت همسرتان دیده‌اید، جلوگیری از  بروز مجدد خیانت و همین‌طور ترمیم اعتماد ازدست‌رفته از جمله هدف‌هایی هستند که با استفاده از مشاوره خیانت به آنها خواهید رسید.

سؤالات متداول

آیا اعتماد کردن دوباره به همسرم پس از چند بار خیانت کار درستی است؟

اگر همسرتان از رفتاری که انجام می‌دهد پشیمان نیست و دوباره آن را تکرار می‌کند بهتر است تصمیم جدی تری برای زندگی خود بگیرید. به‌علاوه شما می‌توانید با کمک‌گرفتن از مشاورین خانواده دلیل مشکلتان را پیدا کنید و برای برطرف‌کردن آن تلاش کنید.

برای مشاوره خیانت باید به چه کسی مراجعه کنیم؟

مشاورین خانواده و زوج درمانگران بهترین گزینه‌ای هستند که برای مشاوره خیانت می‌توانید از آنها کمک بگیرید. برای این کار بهتر است به یک مرکز مشاوره معتبر مراجعه کنید.

پاسخ دهید