دلایل گردن درد

به چه علت گردن درد با افزایش سن تشدید پیدا می‌کند؟

ستون فقرات دچار تغییراتی می‌شود:

ستون فقرات شما شامل فضا‌هایی بین مهره‌های پر از غضروف است و یک مرکز ژله‌ای مانند که به عنوان یک بالشتک و ضربه‌گیر بین استخوان‌های شما عمل می‌کند دارد. با افزایش سن این غضروف آب خود را از دست می‌دهد، خشک و ضعیف می‌شود و حتی می‌تواند شروع به ترک خوردن کند. وقتی این اتفاق می‌افتد دیسک‌های شما در جذب ضربه کمتر مؤثر هستند و منجر به درد در گردن می‌شوند.

مفاصل شما تحلیل رفته است:

استخوان‌های مفاصل شما در غضروف صاف و سفید پوشانده شده‌اند که به مفاصل و استخوان‌ها اجازه می‌دهد بدون درز و بدون اصطکاک حرکت کنند. با افزایش سن این غضروف نازک و تحلیل می‌شود. هنگامی که غضروف در مفاصل گردن و ستون فقرات شکسته می‌شود ممکن است باعث درد و سفتی گردن شود. به این بیماری آرتروز یا بیماری دژنراتیو مفصل می‌گویند.

شما مستعد مشکلات عصبی هستید:

با افزایش سن دیسک‌های ستون فقرات شما نیز ارتفاع خود را از دست می‌دهند. این باریک شدن فضا، فضای کمی برای اعصاب ستون فقرات شما باقی می‌گذارد و باعث می‌شود که آن‌ها تحت فشار قرار گیرند. برخی از شرایطی که باعث گیرکردن اعصاب می‌شوند تنگی نخاع و فتق دیسک هستند (یعنی وقتی دیسک‌ها از جای خود خارج می‌شوند). علاوه بر درد فشار دادن اعصاب همچنین ممکن است باعث بی‌حسی، سوزن سوزن شدن و ضعف عضلانی در سایر قسمت‌های بدن مانند بازو‌ها و دست‌ها شود.

 شما وضعیت بدنی ضعیفی دارید:

با افزایش سن تغییرات در وضعیت بدن نیز ممکن است رخ دهد. ممکن است متوجه شوید که کمتر صاف بایستید و خمیده شوید. این می‌تواند منجر به بیماری به نام کیفوز شود. کیفوز یک شیب به سمت جلو در قسمت بالایی کمر است که می‌تواند دامنه حرکتی شما را کاهش دهد (فکر کنید نمی‌توانید به طور کامل بچرخید) و باعث درد می‌شود. ما زمان زیادی را با گردن خود در حالتی خمیده می‌گذرانیم در حالی که از رایانه‌ها، تبلت‌ها و تلفن همراه همه‌جانبه استفاده می‌کنیم. این امر که به عنوان گردن فنی شناخته می‌شود و می‌تواند منجر به فشار بیش از حد بر دیسک‌های گردن و فشار به عضلات گردن شود.

عضلات شما قوی‌تر هستند:

از دست دادن عضلات بخشی طبیعی از روند پیری است. در واقع هر دهه پس از ۳۰ سالگی تا ۵ درصد از توده عضلانی خود را از دست می‌دهید. کوچک شدن ماهیچه‌ها و از دست دادن قدرت به گرد شدن ستون فقرات کمک می‌کند و همانطور که می‌دانیم انحنای ستون فقرات به سمت جلو می‌تواند یک اثر دومینویی ایجاد کند که می‌تواند گردن را تحت تأثیر قرار دهد و درد ایجاد کند.

۵ راه برای کاهش گردن درد ناشی از افزایش سن

 ورزش روزانه:

پیروی از یک برنامه منظم تناسب اندام که شامل تمرینات قدرتی می‌شود می‌تواند به مبارزه با کاهش عضلانی مرتبط با افزایش سن و تقویت عضلات گردن کمک کند.

 مصرف پروتئین:

مصرف پروتئین مناسب در رژیم غذایی نیز می‌تواند به جبران کمبود ویتامین کمک کند. به این دلیل که پروتئین نقش مهمی در ترمیم و ساخت عضلات بدون چربی ایفا می‌کند.

 توجه به وضعیت بدنی خود:

می‌توانید تمرینات کششی سفت گردن و تمرینات حرکتی را امتحان کنید که می‌تواند به شما کمک کند دامنه حرکتی سالمی در گردن خود داشته باشید.

 سلامت استخوان‌ها:

استخوان‌های سالم برای وضعیت خوب بدن ضروری هستند.علاوه بر تمرینات قدرتی، رژیم غذایی غنی از کلسیم و ویتامین D می‌تواند تراکم استخوان را نیز افزایش دهد.

انجام فیزیوتراپی:

اگر گردن درد شما ادامه داشت با یک فیزیوتراپ یا ارتوپد مشورت کنید که می‌تواند وضعیت شما را ارزیابی کند و یک برنامه درمانی فردی ایجاد کند تا به کاهش ناراحتی و بهبود عملکرد گردن شما کمک کند.

پاسخ دهید