تینت لب چیست و چه کاربردی دارد ؟

تینت لب چیست و چه کاربردی دارد؟

تینت لب‌ها نه تنها در کره و آسیا، بلکه در کشورهای غربی نیز به یکی از محبوب‌ترین ابزار های آرایشی تبدیل شده است. اگر در یوتیوب تینت لب را جستجو کنید بیش از 91000 ویدیو دریافت خواهید کرد. این امر اهمیت و محبوبیت این وسیله جادویی آرایشی را می‌رساند.
در پاسخ به روند رو به رشد جلوه لب‌های مات در سراسر جهان، شرکت‌های زیبایی با تینت لب مات به عنوان جایگزینی برای رژلب‌ های مایع مات عرضه کرده اند. تینت لب مات بافتی فوق‌العاده سبک دارد طوری که به نظر می‌رسد اصلاً چیزی به لب هایتان نزده‌اید. همچنین احساس خشکی روی لب‌ها ایجاد نمی‌کند. یا لب ها را خشک نمی کنند، بنابراین ترک خوردگی یا چروک شدن وجود ندارد. رنگ‌های لب مات نیز به محض اعمال آن بر روی لب‌هایتان، احساسی عالی دارند که متوجه آن می‌شوید. آنها رنگ صاف و پوشش کامل را با پوشش مخملی فوق العاده ارائه می دهند. اما چه عواملی باعث تمایز تینت لب با رژلب یا بالم لب شده است؟
در جواب این سوال می‌توان گفت تفاوت در متریال، غلظت متریال و نوع استفاده از تینت لب، آن را منحصر به فرد کرده است. رژلب‌ ها و برق‌لب ها حاوی موم ها و روغن ها هستند که باعث سر بودن آنها می‌شود. یعنی از روی لب سر می‌خورند. اما از طرف دیگر، تینت لب معمولاً دارای پایه مایع یا ژل است. در این متریال ژلی یا مایع، رنگدانه هایی وجود دارد که حتی پس از گذشت زمان و تبخیر مایع پایه نیز، از بین نمی‌روند و به لب ها می چسبند. این محصول اغلب حاوی مواد اضافی مانند ضدآفتاب، مواد حالت‌دهنده یا حتی رایحه نعناع است تا بوی نفس را تازه‌تر کند. ضد‌آفتاب و مواد حالت‌دهنده موجود در تینت بسیار مفید هستند، زیرا به محافظت از لب ها در برابر آسیب های خورشید یا سرطان پوست کمک می کنند و همچنین باعث می شوند که لب‌ها نرم‌تر و صاف‌تر به نظر برسند.

مزایای تینت لب

یکی از مزایای تینت لب این است که به طور کلی ماندگاری بسیار بالایی دارد. اگر حاوی براق‌کننده نیز باشد، در نهایت براقیت آن روی لب پاک می شود، اما رنگ آن باقی می ماند. در اصل می‌توان گفت تینت لکه‌ای موقت روی لب به وجود می‌آورد که به این سادگی‌ها اثر آن از بین نمی‌رود. از این رو این محصول برای روزهای گرم تابستان یا زمان‌هایی که امکان تمدید رژلب وجود ندارد، انتخاب عالی است.
اما کاربرد و مزیت دیگر استفاده از تینت این است که به جز لب، روی گونه‌ها نیز جلوه بسیار زیبایی دارد. برای افرادی که به رژگونه علاقه دارند یا عادت به استفاده از رژگونه دارند، بهترین انتخاب است. تینت روی گونه، رنگ و لعابی سرخ اما ملایم به چهره شما می‌دهد. با خرید تینت لب می‌توانید یک آرایش روزانه به صرفه‌ داشته باشید. زیرا هم برای لب‌ها و هم گونه‌ها بسیار کاربردی و تکمیل‌کننده می‌باشد و جلوه شاداب و طبیعی‌تری به چهره شما می‌بخشد.
تینت‌ها در عین اینکه رنگ ماندگاری روی گونه‌ها و لب‌ها دارند، هیچ ردی روی لیوان نوشیدنی شما باقی نمی‌گذارند. بنابراین با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید بدون اینکه هنگام خوردن و نوشیدن، نگران پاک شدن آن از لب‌هایتان یا رد انداختن آن روی لیوانتان باشید.
فرمول ساخت سبک و مرطوب در تینت باعث می‌شود لب های شما خشک نشود و پوشش یکدست و زیبایی به لب‌هایتان بدهد. همچنین بسته به برند تینت لب، آنها با روغن‌ها، کره شیا و ویتامین E غنی شده‌اند که لب‌ها را تغذیه کرده و به سلامت آن‌ها کمک می‌کند و در عین حال رنگ و ظاهری طبیعی به آن‌ها می‌بخشد.

کاربرد تینت لب

  • ایجاد رنگی طبیعی و ماندگار در کل سطح لب
  • ایجاد شیب یا سبک لب آمبره. زیرا تینت لب‌ را می‌توان با انگشت به هر شکلی پخش کرد. مدل لب شیب دار به گونه‌ای است که داخل لب مایع تینت غلیظ‌تر است و با نزدیک شدن به لبه‌ی لب ها محو می شود.
  • ترکیب رنگ‌های کاربردی
  • برخی از تینت لب‌ها یک محصول چند منظوره هستند و می توانند به عنوان رژگونه روی گونه ها، برای کانتورینگ و سایه چشم نیز استفاده شوند.

نحوه استفاده از تینت لب

بهترین تینت لب، تینت مایع است. برای داشتن لب با جلوه طبیعی و جذاب، قلم تینت را در امتداد لبه های داخلی لب ها بکشید و لب های خود را چند بار به هم فشار دهید تا رنگ پخش شود. برای داشتن ظاهری یکدست‌تر و پراکنده‌تر، رنگ را روی قسمت های بیشتری از لب های خود اعمال کنید و لب ها را چند بار به هم فشار دهید.
ممکن است فکر کنید که استفاده از تینت های مایع، به دلیل غلظت آبکی آن دشوار است. اما اینطور نیست، بلکه می‌توان به راحتی با استفاده از قلم داخل تینت، آن را به لب یا گونه ها زد و با دست آن را به آرامی پخش کرد.
ابتدا، قبل از استفاده از تینت لب، یک بالم‌لب یا نوعی مرطوب کننده را روی لب های خود بمالید. این کار باعث می‌شود لب‌های شما نرم‌تر شود تا رنگ مایع لب به سرعت خشک نشود.
دوم، برای جلوگیری از زیاده‌روی کردن در رنگ پخش شده تینت و ظاهر غیر طبیعی رنگ لب، تینت را فقط روی لب پایینی خود بمالید و لب‌هایتان را به هم فشار دهید سپس از وسط به سمت گوشه‌ها با انگشت ضربه بزنید. این کار کمک می کند که رنگ لب به طور یکنواخت روی لب های شما پخش شود. این روش برای تینت زدن به لب، مدل شیب‌دار یا آمبره لب نامیده می‌شود. در این مدل، رنگ تینت لب با نزدیک شدن به لبه لب‌ها محو می‌شود. اگر بعد از استفاده از تینت مایع لب، رنگ لب شما شروع به چروک شدن کرد، لب های خود را با یک دستمال مرطوب پاک کنید تا رنگ اضافی آن از بین برود تا ظاهری طبیعی تر داشته باشید.

نحوه استفاده از تینت لب روی لب‌های تیره

اگر لب‌های تیره رنگ دارید، بهتر است هنگام استفاده از تینت‌، با کرم پودر یا کانسیلر لب‌هایتان را به پایه خنثی برسانید، این به برجسته‌تر شدن رنگ تینت لب کمک می‌کند. همچنین باید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که رنگدانه‌شان تیره‌تر باشد، زیرا روی لب‌ها بیشتر نشان داده می‌شوند و در ترکیب با رنگ پوست جذاب‌تر می‌شوند.

مراحل استفاده از تینت لب

  1. تست آلرژی
    بسیار مهم است که قبل از امتحان هر محصول جدید روی صورت خود، آن را روی دستان خود امتحان کنید. هنگامی که پوست شما هیچ نشانه ای از تحریک را نشان نداد، می توانید مطمئن باشید که بدن شما حساسیتی به آن ماده نخواهد داشت.
  2. مرحله 2: لب خود را تمیز کنید.
    با شوینده صورت خود را بشویید تا لب‌ها از هر آلودگی‌ای پاک شوند.
  3. مرحله 3: لایه برداری کنید.
    در مرحله بعد، باید هر گونه پوست خشک یا مرده روی لب را با لایه برداری با اسکراب لب از بین ببرید. برای این کار اسکراب لب مورد علاقه خود را روی انگشتان خشک بزنید، سپس آن را روی لب های خود با حرکات دایره ای ماساژ دهید. سپس لب ها را با آب ولرم بشویید تا اسکراب لب پاک شود.
  4. مرحله 4: مرطوب کردن
    از یک بالم لب مرطوب کننده برای مرطوب کردن و نرم شدن لب ها استفاده کنید. این کار همچنین به کاهش ظاهر خطوط ترک خشک شده روی لب ها کمک می کند. مرطوب کننده را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی لب های خود بزنید، سپس آن را پاک کنید.
  5. مرحله 5: دور لب‌های خود را خط بکشید.
    این مرحله اختیاری است، اگر می‌خواهید لب‌هایتان بزرگ‌تر به نظر برسد، می‌توانید برای لب‌هایتان مرز دلخواه و معقولی را مشخص کنید. این مرحله نه تنها لب های شما را برجسته تر نشان می دهد، بلکه به حفظ فرمول مایع رنگ در داخل خط لب کمک می کند.

تفاوت تینت لب با رژلب

تینت‌ها لب عمدتاً بر پایه آب با پایه مایع، ژل یا موس با رنگدانه‌های داخل آن هستند. هنگامی که پایه آبکی تبخیر می شود، رنگدانه موجود در تینت به لایه سطحی لب ها می چسبد. آنچه باعث می شود فرمول تینت لب متفاوت از رژلب عمل کند به فرمول شیمیایی آن مربوط می شود. بیشتر رژلب ها بر پایه روغن هستند، در حالی که تینت‌ها بر پایه آب یا ژل هستند.
در تینت، آب چیزی است که باعث می‌شود به راحتی “جذب” لب شود و از رنگدانه ها برای “رنگ دادن” به لب‌ها استفاده می‌شود. هنگامی که آب موجود در رنگ از بین می رود، رنگدانه باقی می ماند و لب ها را رنگی فوق‌العاده می‌بخشد.

پاسخ دهید