تفاوت رابطه جنسی و خودارضایی؟

تفاوت رابطه جنسی و خودارضایی؟

. در رابطه جنسی با همسر چون ارتباط عاطفی ایجاد می‌شود (از طریق ملاعبه و …) سیستم اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک به صورت متعادل تحریک گشته و اندام‌هایی که تحت تاثیر این سیستم‌ها هستند به صورت طبیعی فعالیتشان افزایش یا کاهش می‌یابند (تندی ضربان قلب، تندی تنفس و …)، اما در خودارضایی یا استمنا چون فرد از طریق خیالات و بدون وجود ارتباط عاطفی مستقیم خود را تحریک می‌کند تحریک اعصاب فوق به صورت متعادل صورت نمی‌گیرد و بنابراین فعالیت اعضای تحت تاثیر این اعصاب به صورت غیرطبیعی کاهش یا افزایش می‌یابد و خود باعث عوارض جسمی می‌گردد.

– در ارتباط طبیعی و به خصوص اگر انزال منی از طریق مقاربت صورت گیرد کیسه‌های منی به طور کامل تخلیه شده و ارضای کامل صورت می‌گیرد. ولی در استمنا بستگی به شدت خیالات فرد تخلیه کیسه‌ها متفاوت است و در بعضی مواقع بزرگی بیش از حد پروستات، عدم تخلیه کامل کیسه‌های منی، سوزش ادرار و … بروز می‌دهد.

– خود ارضایی در واقع آمیزش با خود است، لذا تحریک‌کننده و تحریک‌پذیر یک نفر است. همینطور ایجاد کننده شرایط اوج و لذت (گرم شدن، تصور لذت و…) توسط خود ارضا شونده فراهم می‌شود. در این جا تمام وجود فرد (در عین وحدت و یکپارچگی) باید دو پاره شود یکی ارضا شونده و دیگری ارضا کننده، هم گرم‌ کننده و هم گرم‌ شونده و هم نعوظ‌ آور و هم نعوظ پذیر و این دو پاره شدن، بزرگترین آسیب را در سیستم بینایی و ذهنی (عدم تمرکز و…) و در نهایت به بخش روانی شخصیت وارد می‌کند.

پاسخ دهید