بهترین زمان برای انجام تست بارداری

بهترین زمان برای انجام تست بارداری چه زمانی است؟

بسیاری ازعلائم اولیه بارداری مشابه علائمی هستند که ممکن است در طول چرخه قاعدگی خود داشته باشید بنابراین تشخیص زمان انجام تست بارداری دشواراست. در اینجا برخی از علائم رایج وجود دارد:

قاعدگی خود را از دست داده‌اید:

شایع‌ترین علامتی که مردم متوجه می‌شوند و آن‌ها را وادار به انجام تست بارداری می‌کند تاخیر در پریود یا عقب افتادن قاعدگی است. اگر زمان پریود‌های خود را ندانید ممکن است فهمیدن اینکه چقدر دیر پریود شده‌اید دشوار باشد.

 سینه درد:

اگر باردارهستید به دلیل افزایش سطح استروژن و پروژسترون در بدن که از رشد کودک حمایت می‌کند متوجه می‌شوید که سینه‌هایتان حساس و بزرگ‌تر به نظر می‌رسند. بسیاری از زنان نیز این را قبل از پریود تجربه می‌کنند بنابراین نشانه قابل اعتمادی از بارداری اولیه نیست.

 کرامپ:

گاهی اوقات زنان هنگام کاشت تخمک در رحم گرفتگی عضلات را تجربه می‌کنند. این‌ها احتمالاً شبیه درد‌های قاعدگی خواهند بود.

علائم اولیه بارداری:

بسته به جایی که در بارداری خود هستید ممکن است علائم رایج بارداری مانند حالت تهوع، خستگی، تکرر ادرار یا بیزاری از غذا را تجربه کنید.

تست‌های بارداری چگونه انجام می‌شوند؟

تست‌های بارداری خانگی به دنبال هورمونی در ادرار شما به نام گنادوتروپین جفتی انسانی که بیشتر HCG نامیده می‌شود می‌گردد. HCG فقط در صورتی که باردار باشید مشخص می‌شود زیرا تنها زمانی در بدن ایجاد می‌شود که تخمک بارور شده باشد. هنگامی که این هورمون وجود داشته باشد آزمایش نتیجه مثبت را نشان می‌دهد. برخی از تست‌های بارداری 1 دقیقه برای ایجاد نتیجه و برخی دیگر 5 دقیقه طول می‌کشد. خواندن نتیجه در زمان نامناسب می‌تواند به معنای اشتباه خوانده شدن نتیجه باشد.

آیا می‌توان بعد از قاعدگی تست بارداری انجام داد؟

تست‌های بارداری خانگی می‌توانند HCG را در مراحل اولیه تشخیص دهند اما هر چه میزان هورمون در بدن شما بیشتر باشد نتیجه مثبت قوی‌تر خواهد بود. برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر آزمایشات بدون نسخه به اندازه کافی برای تشخیص HCG تا اولین روز از قاعدگی شما حساس نیستند. تصور می‌شود انجام تست بارداری اول صبح دقیق‌تر باشد زیرا ادرار شما متمرکزتر بوده و ممکن است سطح HGC شما بالاتر باشد.

در صورت مثبت بودن تست بارداری چه باید کرد؟

به پزشک زنان یا عمومی مراجعه و روی سلامت دوران بارداری خود تمرکز کنید و مراقب خودتان باشید. شروع مصرف ویتامین‌های دوران بارداری بسیار مهم است و پزشک شما می‌تواند بهترین آن‌ها را برای شما توصیه کند. غذا‌های مغذی بخورید و هیدراته بمانید. شما همچنین می‌توانید در طول سه ماهه اول بارداری خود به ورزش ادامه دهید.

آیا خط کمرنگ تست بارداری نشانه مثبت بودن جواب است؟

بله حتی گاهی اوقات ممکن است آنچه را که خط تبخیر نامیده می‌شود در تست بارداری مشاهده کنید. خط تبخیر رایج بوده و خطی است که در پنجره نتایج آزمایش با خشک شدن ادرار ظاهر می‌شود و می‌تواند یک خط کم رنگ و بی‌رنگ به جا بگذارد. ممکن است این را ببینید و آن را با یک نتیجه مثبت اشتباه بگیرید. اگر هم اجازه دهید آزمایش برای مدت طولانی باقی بماند تشخیص اینکه آیا یک خط ضعیف یک خط تبخیراست یا یک نتیجه مثبت می‌تواند دشوار باشد. اگرنتیجه آزمایش منفی بود لزوماً به این معنی نیست که باردار نیستید. زمانی که واقعاً باردارهستید ممکن است نتیجه منفی بگیرید.

 شما خیلی زود آزمایش می‌کنید:

در اوایل بارداری ممکن است HCG کافی در ادرار شما وجود نداشته باشد بنابراین تشخیص برای آزمایش دشوارتر است. در اکثر بارداری‌ها سطح HCG هر 48 تا 72 ساعت دو برابر می‌شود بنابراین اگر فکر می‌کنید باردار هستید اما آزمایش منفی دریافت کردید 2 یا 3 روز صبر کنید و دوباره آزمایش کنید.

 شما آزمایش را اشتباه انجام می‌دهید:

تست‌های خانگی بسیار ساده به نظر می‌رسند اما در نحوه عملکردشان کمی متفاوت هستند. خواندن نتیجه در زمان نامناسب می‌تواند به معنای نادرست بودن نتیجه باشد. بنابراین حتماً هر بار قبل از آزمایش دستورالعمل‌ها را به دقت بررسی کنید.

پاسخ دهید