با افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک چه کنیم؟

با افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک چه کنیم؟

چرا افتادگی پوست بعد از عمل لیپوماتیک رخ می‌دهد؟ آیا همه افرادی که این عمل زیبایی و لاغری را انجام می‌دهند دچار افتادگی و شل شدن پوست می‌شوند؟ جراحی لیپوماتیک یک روش درمانی لاغری محسوب می‌شود که بسیار ایمن و بی‌خطر است. یکی از نگرانی‌های افرادی که عمل لیپوماتیک را انجام می‌دهند، امکان افتادگی، شل شدن و ناهمواری پوست است. این مقاله نگاهی دارد به عواملی که باعث شل شدن پوست بعد از لیپوماتیک می‌شوند. هم‌چنین اطلاعاتی درباره روش‌های درمان افتادگی و ناهمواری پوست بعد از لیپوماتیک به شما می‌دهد. در ادامه نکاتی وجود دارد که شاید با دانستن آن‌ها، از شر افتادگی و شل شدن پوست بعد از عمل لاغری خلاص شوید.

آیا پس از لیپوماتیک پوست دچار افتادگی می شود؟

عمل لیپوماتیک یا پیکرتراشی، از روش‌های پرطرفدار برای تخلیه چربی‌های اطراف شکم و کمر است. اگر عمل لاغری را با بهترین دستگاه لیپوماتیک انجام دهید نسبت به‌سایر روش‌های لاغری موضعی، کمتر دچار آسیب پوستی خواهید شد. برای اینکه با این روش لاغری به نتیجه ایده‌آل برسید، باید نکات مراقبتی بعد از عمل را حتما مدنظر قرار دهید. افرادی که در دوره جوانی عمل لیپوماتیک را انجام داده‌ و نکات مراقبتی پس از لیپوماتیک را رعایت کرده‌اند، به‌هیچ‌عنوان دچار افتادگی پوست بعد لیپوماتیک نشده و هم‌چنان پوستی جوان و بدون افتادگی خواهند داشت.

به‌عنوان مثال اگر بعد از عمل لاغری موضعی لیپوماتیک، حداقل تا 4 هفته از گن طبی استفاده کنید، در‌این‌صورت پوست شما دچار افتادگی و ناهمواری کمتری می‌شود. با انجام عمل لیپوماتیک، فضای خالی بین پوست و عضلات ایجاد شده و چربی‌ها از داخل پوست تخلیه می‌شوند؛ بنابراین استفاده از گن کمک می‌کند پوست با فشار به عضلات بچسبد و دچار شل‌شدگی نشود.

چه عواملی باعث شل شدن پوست بعد از لیپوماتیک می‌شوند؟

این روزها روش‌های مختلفی برای لاغری وجود دارند که از رایج‌ترین آن‌ها لیپوماتیک و لیپوساکشن است. بعد از عمل لاغری موضعی با بهترین دستگاه لیپوساکشن و لیپوماتیک نیز، عوامل متعددی وجود دارند که نقش مهمی در احتمال افتادگی پوست ایفا می‌کنند. به‌عنوان مثال عواملی مانند نوع پوست، سن، وزن و جنسیت ممکن است سبب شل شدن پوست بعد از عمل لیپوماتیک شوند.

نوع پوست؛ مهم‌ترین عامل در احتمال افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک

اولین و مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در احتمال افتادگی پوست بعد از عمل لاغری، سفتی و شل شدگی پوست طبیعی بیمار است. کیفیت و میزان کشسانی پوست نقش مهمی در کاهش میزان افتادگی پوست دارد. میزان خاصیت ارتجاعی پوست در هر فرد نسبت ‌به سایر افراد متفاوت است؛ هرچه خاصیت ارتجاعی پوست فرد بیشتر باشد، نتیجه جراحی ایده‌آل‌تر بوده و افتادگی کمتری در پوست رخ می‌دهد.

میزان وزن؛ یکی از علت‌های اصلی در احتمال شل شدن پوست بعد از عمل لیپوماتیک

دومین فاکتور تاثیرگذار در احتمال افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک وزن فرد است. فردی که نسبت‌به وزن هدف خود، اضافه وزن قابل توجهی دارد؛ احتمال شل شدن پوست او پس از عمل بیشتر خواهد بود. اگر وزن شما تفاوت بسیاری با چیزی که می‌خواهید دارد، توصیه می‌شود قبل از انجام عمل، سعی کنید وزن خود را از طریق عادات شیوه زندگی سالم، کم کنید. با این کار چربی بدن شما بیش از حد کاهش پیدا کرده و احتمال افتادگی پوست بعد از عمل لیپوماتیک کمتر خواهد شد.

سن؛ عاملی تاثیرگذار در احتمال شل شدگی پوست بعد از لاغری با روش لیپوماتیک

لیپوماتیک در افرادی که در سن جوانی هستند نتیجه بهتری خواهد داشت. زیرا افراد کم‌سن‌تر و جوان‌تر پوست سفت‌تری داشته و افراد مسن و پیر پوستی با قدرت لیفت کمتری دارند. ترواسکالپ، یکی از روش‌های لاغری محسوب می‌شود که برای افراد مسن‌تر نیز کاربرد دارد. زنان و مردان مسن می‌توانند با استفاده از ترواسکالپ، فرآیند لیفتینگ صورت یا کاهش سایز و وزن را در بدن خود را به بهترین شکل انجام دهند.

دستگاه ترواسکالپ، جدیدترین تکنولوژی ساخته کشور آمریکا است که بدون نیاز به عمل جراحی در ازبین بردن چربی‌های اضافه در سنین مختلف بسیار موثر و کاربردی خواهد بود. 

روش‌های درمان افتادگی و ناهمواری پوست بعد از عمل لیپوماتیک

برای اینکه میزان افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک را کاهش دهید، یا به‌طورکامل شل‌شدگی و ناهمواری پوست بعد از لیپوماتیک را برطرف کنید، باید روش‌هایی که برای درمان این مشکل وجود دارد را بشناسید. در ادامه به معرفی این روش‌های درمان می‌پردازیم.

لیزر؛ یک روش جایگزین برای درمان افتادگی پوست

برای اینکه احتمال افتادگی پوست بعد از عمل لاغری را کاهش دهید، می‌توانید از لیزر درمانی استفاده کنید. لیزر یک روش اولتراسونیک است که ضمن کمک به جمع شدن پوست، چربی مورد‌نظر شما را نیز از بین می‌‌برد. این راه درمان، یک روش جایگزین عالی برای کسانی است که در پی عمل لیپوماتیک خود نگران افتادگی پوست هستند. هم‌چنین لیزر درمانی علاوه‌بر از بین بردن چربی‌ها، چین‌وچروک‌های پوستتان را نیز کاهش می‌دهد.

جراحی و برداشتن افتادگی پوست؛ راهی برای درمان شل شدن پوست

گزینه آخری که برای از بین بردن افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک پیش روی شما قرار دارد، روش جراحی است. در این روش، پزشک با جراحی زیبایی پوست را کامل برمی‌دارد و پس از نقاهت، هیچ اثری از افتادگی پوست در بدنتان دیده نمی‌شود. برای افرادی که بعد از جراحی لیپوماتیک، به مقدار قابل‌توجهی دچار افتادگی پوست شده‌اند، توصیه می‌شود یا یک عمل جراحی پوست اضافی اطراف ناحیه مورد‌نظر را بردارند.

چه افرادی بیشتر در معرض افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک قرار دارند؟

با‌توجه‌به عواملی که باعث شل شدن پوست بعد از لیپوماتیک می‌شوند؛ پزشکان توصیه می‌کنند متقاضیانی که پوستی با خاصیت کشسانی مناسب دارند برای پیکر‌تراشی اقدام کنند. هم‌چنین پزشکان عمل لیپوماتیک را برای برخی افراد توصیه نمی‌کنند:

  • افرادی که وزن ناپایدار و متغیر دارند.
  • زنانی که قصد دارند در آینده نزدیک باردار شوند.
  • خانم‌ها و آقایانی که سلولیت یا زخم کلوئیدی دارند.
  • افراد مسنی که خاصیت ارتجاعی پوست آن‌ها ضعیف است.

در این موارد، برخی درمان‌های سفت‌کننده پوست مانند عمل‌های جراحی مرتبط، لیزر یا لیفتینگ ممکن است با جراحی لیپوماتیک ترکیب شود.

عمل لیپوماتیک بدون افتادگی پوست؛ با جدید‌ترین دستگاه‌های لاغری موضعی آفتاب فروزان آریا

در این مقاله تلاش کردیم تا پیرامون صحت ماجرای افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک بپردازیم. پس از آن گفتیم عواملی مانند سن، ژنتیک، نوع پوست و وزن در شل شدن پوست پس از عمل لاغری تاثیر بسیاری خواهند که باید قبل از جراحی به این موارد توجه کنیم. درصورتی‌که قصد انجام عمل لیپوماتیک دارید و به این نتیجه رسیده‌اید که لیپوماتیک بهترین راه برای از بین بردن چربی‌های اضافی بدنتان است، در قدم اول باید کلینیکی را انتخاب کنید که از بهترین دستگاه‌های لاغری برای جراحی استفاده می‌کند. در این صورت نیز پس از عمل با عوارض جبران ناپذیر یا شل شدگی پوست مواجه نخواهید شد.

پاسخ دهید