انواع نوار بهداشتی

انواع نوار بهداشتی و نکاتی مهم قبل از خرید آن

امروز می خواهیم با انواع نوار بهداشتی آشنا شویم و نکاتی را در ارتباط با خرید نوار بررسی کنیم. پس ابتدا می رویم و نوار بهداشتی های موجود در بازار را با هم بررسی می کنیم.

نوار بهداشتی چیست؟

نوار بهداشتی یک وسیله در دسته ی سلامت و بهداشت قاعدگی می باشد. نوار بهداشتی معمولا از پودر جاذب، فلاف و سایر موارد تشکیل می شود. در هنگام قاعدگی بانوان با قراردادن نوار بهداشتی بر روی محل خونریزی از آلودگی و همینطور کثیف شدن لباس هایشان جلوگیری می کنند.

انواع نوار بهداشتی از لحاظ جنس لایه رویی

  1. نوار پنبه ای(کتان) : این دسته از نوار ها با لایه ی رویی کتان و پنبه ای مختص افراد با پوست های حساس می باشد. این نوار ها جذب نسبتا خوبی داشته و برای استفاده ی روزانه مناسب می باشد.
  2. نوار مشبک: این دسته از نوار ها با لایه ی رویی مشبک مختص افرادی می باشد که خون ریزی زیادی دارند. به این علت که جذب این نوار ها در مقایسه با نوار پنبه ای بیشتر است. همچنین افرادی که پوست های حساسی ندارند، می توانند از این نوع نوار استفاده کنند.

انواع نوار بهداشتی از لحاظ ضخامت

  1. نوار های ضخیم: نوار های ضخیم 8 میلی متر قطر دارند.
  2. نوار نازک: نوار های نازک نیز دارای قطر 3 میلی متری هستند.
  3. نوار های خیلی نازک یا اولترا: این نوار ها دارای قطر 1.5 میلی متری هستند.

انواع نوار بهداشتی از لحاظ سایز

نوار های بهداشتی معمولا در سایز های بزرگ و خیلی خیلی بزرگ تولید می شوند. که عرض هر دوی آنها 105 میلی متر و در طول با یکدیگر متفاوت هستند. نوار های بزرگ دارای 273 میلی متر بلندا می باشد. و نوار های خیلی خیلی بزرگ بلندایی به طول 310 میلی متر دارند.

انواع نوار بهداشتی از لحاظ کاربرد

  1. لطیف: نوار بهداشتی های لطیف در سایز های بزرگ و خیلی خیلی بزرگ همچنین نازک و ضخیم با لایه رویی کتان مناسب برای افراد با پوست های حساس است.
  2. روزانه: نوار های بهداشتی روزانه دارای لایه رویی مشبک برای افراد با خونریزی زیاد و پوست های معمولی است. این نوار ها در مقایسه با نوار های پنبه ای جذب بیشتری داشته و برای استفاده ی روزانه نیز مناسب است.
  3. شبانه: این دسته از نوار ها همانند نوار های روزانه مشبک است. با این تفاوت که لایه مشبک آن وارداتی می باشد. از آن جهت مشبک آن نرم تر بوده و ضد حساسیت می باشد. همچنین جذب نوار های شبانه از نوار های روزانه بیشتر است و مناسب استفاده هنگام خواب می باشد.
  4. دایموند: نوار بهداشتی دایموند در دو مدل مشبک و نان-وون تولید می شود. سایز این دسته از نوار ها همانند نوار های دیگر بزرگ و خیلی خیلی بزرگ بوده و مناسب تمامی سلیقه ها است. نوار های دایموند از تکنولوژی ایرلید برخوردار است. به همین علت بسیار نازک و محبوب می باشد. لوسیون موجود در این نوار باعث نرمی بیشتر نوار و رایحه ی دلنشین آن شده است.

انواع نوار بهداشتی از لحاظ رایحه

  1. نوار های بدون بو: این دسته از نوار ها عاری از هرگونه عطر و اسانس می باشد.

  1. نوار بهداشتی های معطر: این نوار ها دارای اسانس یا عطر بوده و اغلب به دلیل ایجاد حساسیت در افراد مورد استفاده قرار نمی گیرد. اما نوار های دایموند پنبه ریز به دلیل وجود لوسیون موجود در آن بوی بسیار خوشایندی داشته که این بو ناشی از لوسیون آن بوده و هیچ گونه حساسیتی به وجود نمی آورد.

انواع نوار بهداشتی از لحاظ بسته بندی

  1. ایستاده: نوار بهداشتی های ایستاده در بسته بندی اصلی بدون هیچ گونه تا خوردگی است. این نوع نوار ها اغلب برای نگهداری در منزل مناسب بوده و قابلیت حمل آن سخت است.
  2. سه تا شده(تری-فولد): یکی از مزایای نوار های سه تا شده این است که علاوه بر بسته بندی بیرونی یا اصلی دارای کاور تکی برای هر پر نوار بوده که باعث جلوگیری از آلودگی در هنگام جا به جایی می شود. همچنین در هنگام تعویض نوار بهداشتی و قرار دادن آن در سطل زباله می توان آن را ابتدا درون کاور قرار داد و سپس در سطل زباله انداخت.

حالا می خواهیم با هم نکاتی مهم را بررسی کنیم تا در انتخاب نوار بهداشتی ای مناسب به شما کمک کنیم.

از چه برندی نوار بهداشتی بخریم؟

این روز ها برند های مختلفی در بازار از نوار های بهداشتی موجود است. همواره توصیه می شود برای خرید نوار بهداشتی از برند های معتبری اقدام به خرید نوار بهداشتی کنید. توجه کنید نوار هایی که خریداری می کنید از مواد مرغوب تهیه شده باشد و همینطور در صورت وجود هرگونه حساسیت و داشتن سوال در ارتباط با انتخاب نوار بهداشتی خود، از واحد پشتیبانی آن شرکت بتوانید اقدام کنید.

ارتباط جنس نوار بهداشتی با حساسیت پوست

افرادی که دارای پوست حساسی هستند معمولا در انتخاب نوع نوار بهداشتی دچار تردید می شوند. اما توصیه ما به شما برای اینکه هیچ حساسیتی نسبت به نوار نداشته باشید، استفاده از نوار بهداشتی های لطیف پنبه ریز است. نوار های لطیف برای تمام سلیقه ها در سایز های بزرگ و خیلی خیلی بزرگ و ضخامت ضخیم، نازک و خیلی خیلی نازک موجود هستند.

تفاوت نوار بالدار و بدون بال

نوار های بالدار در مقایسه با نوار های بدون بال به دلیل وجود بال در دو طرف، قدرت ثابت ماندن بیشتری دارند. به همین دلیل امروزه اکثر نوار بهداشتی ها به شکل بالدار تولید می شوند.

نوار بهداشتی چند بار مصرف یا یک بار مصرف؟

نوار بهداشتی های یک بار مصرف نوار هایی هستند که شما هرچند ساعت یک بار آن را تعویض می کنید. اما نوار بهداشتی های چند بار مصرف جنس پارچه ای دارند که پس از هربار مصرف باید شسته شده و اتو شود. به همین دلیل این کار علاوه بر اینکه بسیار وقت گیر و سخت است، از لحاظ بهداشتی نیز مورد نقد می باشد.

نوار بهداشتی مردانه

پریود مردانه تنها یک افسانه است و اصلا وجود ندارد ولی بسیاری از حالات روحی موقت مردان را در گرو آن می دانند. می توانید برای آشنایی با پریود مردانه از لینک کناری اقدام به مطالعه کنید. مردان نیز می توانند نوار های بهداشتی مخصوص خود و پد هایی را در زمان مشکلات پروستاتی استفاده نمایند. معمولا آقایانی که مشکلات بی اختیاری در دفع ادرار را دارند نیازمند این نوع پد و نوار های بهداشتی هستند. برخی از این پد ها نیز بالدار است تا از زیر لباس جا به جا نشود. همینطور سبک بودن وزن آنها از ویژگی هایی است که دارند.

آیا نوار بهداشتی تاریخ انقضا دارد؟

بله. نوار های بهداشتی بر خلاف تصور بسیاری از افراد دارای 3 سال تاریخ مصرف است. توصیه می شود همواره نوار هایی را خریداری کنید که دارای تاریخ انقضا است.

قیمت نوار بهداشتی

نوار بهداشتی معمولا قیمتی در بازه ی 20-40 هزار تومانی دارند. اما نکته مهم این است که هیچ وقت در خرید نوار بهداشتی قیمت را جزو فاکتور های تصمیم گیری خود در نظر نگیرید. زیرا محصولی که مستقیما با سلامت شما ارتباط دارد کیفیتش باید در الویت باشد و نه قیمت آن. هرچند که قیمت همه نوار ها به هم نزدیک است اما نواری را بخرید که مناسب بدن شما می باشد.

پاسخ دهید