آیا عقب افتادن عادت ماهانه نشانه بارداری است ؟

آیا عقب افتادن عادت ماهانه نشانه بارداری است؟

اگرچه قاعدگی در دوران بارداری اتفاق نمی‌افتد اما برخی از افراد در اوایل بارداری خونریزی واژینال را تجربه می‌کنند و اغلب ممکن است با یک پریود اشتباه گرفته شود. در واقع تقریباً یک چهارم افراد باردار در سه ماهه اول خونریزی را تجربه می‌کنند. اگر عادت به قاعدگی بسیار کوتاه دارید این می‌تواند تعیین باردار بودن یا نبودن شما را بسیار دشوار کند. اما راه‌هایی برای تمایز بین خونریزی لانه گزینی و پریود وجود دارد حتی اگر عادت ماهانه شما معمولاً فقط چند روز طول بکشد. در ادامه برخی روش‌ها آورده شده است تا بدانید باردار هستید یا خیر.

 به مقدار خونریزی خود توجه کنید:

خونریزی واژینال که سبک است و کمی قبل از پریود رخ می‌دهد ممکن است چیزی به نام لکه بینی لانه گزینی باشد. لکه بینی زمانی اتفاق می‌افتد که جنین در لایه داخلی رحم لانه گزینی می‌کند. اگر خونریزی واژینال بسیار شدیدتر از حد طبیعی بود ممکن است نشانه یک وضعیت پزشکی جدی باشد. رنگ و جریان خونریزی و سایر علائمی که با خونریزی تجربه می‌شود را یادداشت کنید. آن‌ها همچنین باید در نظر بگیرند که آیا خونریزی همزمان با دوره مورد انتظار آن‌ها اتفاق افتاده است یا قبل یا بعد از آن رخ داده است.

علائم اولیه بارداری را بررسی کنید:

بسیاری از افراد در اوایل بارداری علائم خاصی از جمله خستگی، حالت تهوع، سینه‌های متورم یا حساس، تکرر ادرار، تیره شدن آرئول روی سینه و سردرد را تجربه می‌کنند. اگرچه افراد می‌توانند این علائم را بدون باردار شدن تجربه کنند اما داشتن بسیاری از این علائم ممکن است نشان دهنده بارداری باشد.

 تست بارداری بدهید:

اگرچه اکثر افراد می‌توانند از تست بارداری خانگی برای تعیین باردار بودن خود استفاده کنند اما برخی از کسانی که خونریزی واژینال را تجربه کرده‌اند ممکن است بخواهند به پزشک مراجعه کنند و آزمایش بتا را انجام دهند که به آن آزمایش کمی بارداری خون نیز گفته می‌شود. این آزمایش می‌تواند حاملگی را تنها ۱۰ روز پس از لقاح تشخیص دهد و نسبت به تست بارداری خانگی دقیق‌تر است.

 با پزشک خود صحبت کنید:

صرف نظر از نتایج آزمایش بارداری همیشه باید در مورد خونریزی غیرعادی واژینال با پزشک صحبت کنید.

پاسخ دهید