آیا خوردن انار در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آیا خوردن انار در دوران بارداری بی‌خطر است؟

هر زمان که از پزشک یا متخصص تغذیه خود بپرسید که آیا می‌توانید در دوران بارداری انار بخورید یا خیر اکثر آن‌ها پاسخ مثبت می‌دهند و از شما می‌خواهند که آن را در رژیم بارداری خود بگنجانید. شواهد اثبات شده‌ای مبنی بر اثر مضر انار در دوران بارداری وجود ندارد. فواید زیادی دارد که در دوران بارداری انتخاب خوبی است. در ادامه به فواید مختلف خوردن انار در دوران بارداری اشاره می‌کنیم.

 فشار خون را کنترل می‌کند:

انار حاوی چندین ماده شیمیایی و عناصر مهم است که به کاهش فشار خون شما کمک می‌کند. انار به طور کلی میوه‌ای است که برای قلب شما فوق‌العاده مفید است. این برای زنان باردار مرتبط است زیرا آن‌ها اغلب از وضعیتی به نام پره اکلامپسی رنج می‌برند. این بیماری منجر به افزایش فشار خون می‌شود. گنجاندن انار در رژیم غذایی روزانه به کنترل فشار خون و جلوگیری از پره اکلامپسی کمک می‌کند.

 منبع غنی ویتأمین C:

انار منابع غنی ویتأمین C است. ویتأمین C کمک زیادی به تقویت سیستم ایمنی بدن شما می‌کند. این عملکرد انار در دوران بارداری از اهمیت بالایی برخوردار است. سیستم ایمنی قوی به مادر کمک می‌کند تا بهتر از خود و همچنین فرزندش مراقبت کند. همچنین ویتأمین C در دوران بارداری برای رشد استخوان‌های کودک بسیار مهم است.

 وجود آنتی اکسیدان‌ها:

آنتی اکسیدان‌های موجود در انار سلول‌های بدن ما را بازسازی می‌کند و به بدن کمک می‌کند تا اکسیژن بیشتری مصرف کند و در نتیجه تمام عملکرد‌های بدن ما را تنظیم می‌کند. این ما را سالم‌تر و جوان‌تر می‌کند. انار منبع غنی آنتی اکسیدان است و بنابراین هم برای مادر و هم برای کودک عالی است.

 تراکم استخوان کودک را بهبود می‌بخشد:

انار تأثیر مفیدی بر رشد استخوان‌های کودک دارد. مصرف این میوه نه تنها تراکم استخوان مادر باردار را بهبود می‌بخشد بلکه تراکم استخوان کودک او را نیز بهبود می‌بخشد.

 خواص ضد باکتریایی:

انار در درمان انواع مختلف عفونت مفید است. بنابراین مصرف آن‌ها در دوران بارداری به محافظت از مادر و نوزاد در برابر میکروب‌های خارجی کمک می‌کند. در واقع انار از زمان‌های قدیم برای دفع عفونت استفاده می‌شده است.

 سرشار از فیبر:

انار دارای محتوای فیبری زیادی است. یکی از مشکلات عمده زنان باردار یبوست است. بنا به دلایلی با حمل یک انسان دیگر حرکات روده خود را به هم میریزید. با مصرف مقدار کافی فیبر می‌توان به میزان قابل توجهی با مشکل یبوست در دوران بارداری مقابله کرد.

 آهن:

کمبود این ماده معدنی خاص باعث ایجاد مشکلات زیادی برای مادران باردار می‌شود. اول اینکه احتمال به دنیا آوردن نوزادشان قبل از موعد مقرر افزایش می‌یابد. ثانیاً نوزاد پس از تولد ضعیف می‌شود و اغلب وجودش در خطر است. پزشکان معمولاً از زنان باردار می‌خواهند که مکمل‌های آهن مصرف کنند. انار منبع غنی آهن است و بنابراین باید به مقدار مناسب مصرف شود.

 محافظت از بافت مغز:

انار همچنین برای رشد بافت مغز نوزاد مفید است. مطالعه‌ای که اخیراً توسط زیست‌شناسان انجام شده است نشان می‌دهد که مصرف انار به دلیل کاهش اکسیژن‌رسانی به بافت مغزی نوزاد در برابر هرگونه آسیبی کمک می‌کند.

 کاهش احتمال بیماری قلبی:

آنتی اکسیدان‌های موجود در انار برای کاهش بیماری‌های قلبی بسیار مفید است. خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد و سطح کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد که برای زنان باردار بسیار مفید است و برای جنین نیز مفید است. جریان خون در بدن حفظ می‌شود که به سایر اندام‌های زنان باردار نیز کمک می‌کند و به نوبه خود وضعیت سلامت کودک را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین انار لخته شدن خون را کاهش می‌دهد و رگ‌ها را شفاف می‌کند. قلب عضوی حیاتی در بدن است و برای زنان باردار همه این موارد برای سلامتی مادر و نوزاد بسیار حیاتی است.

پاسخ دهید